ridpass



Red 2 hästar idag, Bellman och Frans, Solero fick stå.
Bellman är en häst i vårat stall som vi har hand om några dagar nu när dom är hos sin släkt någon stans och firar jul! :P

Bellman: Han är en stor häst dåra, väldigt stor skillnad på att rida ihop en ponny och en stor häst, I början var han lite jobbig och bara ville gå högt med huvet, men efter ett tag när jag gjort lite åttor och sådär så blev han jätte mjuk och fin, kunde jobba han på halvlånga tyglar. Det stog ett sockerbits hinder på banan också som jag inte kunde låta bli att hoppa, kom rätt varje gång, duktiga bebbbo.

Frans: Red ut en sväng i skogen barbacka, mysiigt med bästa ponnyn, red på hackamore så när vi galloperade så var han piggg men kände att jag hade kontroll, sen skulle jag trava tillbaka, och då drar damp hästen.. fick inte stopp på han  förens vi kom upp för en backe, inte så mycket att sätta emot när man rider på hackamore och hästen drar ner huvudet..., men annars var han fin.

Nu blir det Kalle med släkten! :)



Kram Elina♥

Kommentarer
Postat av: Julia

Hejsan.

Vilken equiterapeut hade du ute? Vad heter hon? Skulle nämligen behöva till min häst :)

2010-12-24 @ 19:01:44
Postat av: Mirjam

ska någon av er tävla trettondagstävlingarna på ryttis ? :]

2010-12-24 @ 20:33:13
Postat av: Josäfin :>

GOD JUL PÅ DIG! ♥

2010-12-24 @ 21:12:19
URL: http://jossanamigo.blogg.se/
Postat av: kim

bromsen sitter inte i bettet

2010-12-25 @ 00:40:46
URL: http://kimogefja.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0