SVAR PÅ ERA FRÅGOR

Vad hade dina ponnysar gjort innan du fick dom?
Har du tävlat dressyr nån gång och isf vilka klasser på vilka hästar? :D
Frans hade tävlat några LA och Solle MSVA.
Nej jag har faktiskt aldrig tävlat dressyr :)

Du har säkert berättat detta innan, men hur länge har du haft Solle, och varför just honom? Vad var det du fastnade för hos honom? Vilka är hans bästa respektive sämsta sidor?
Tack för en bra blogg!
Jag har haft honom i ungefär 2 år. HÄR har jag skrivit ett inlägg om det! :) Han bästa sidor är nog att han är så himla gosig att ha och göra med, kan stå i timmar och bara gosa med honom. Sen att han även är jätte snäll, han gör aldrig någonting för att var dum tex bocka, stegra, sparka mm. Det sämsta är väl att han är så svår. Väldigt känslig samtidigt som han är stark och het.

Vad letar du för storhäst? Dvs. Ung? erfaren? vilka höjder vill du att den ska ha hoppat å sånt? :)
Jag letar en valck(helst) runt 165 cm 6-10år. Startat en del klasser med bra resultat. Vill såklart ha en häst med kapacitet för de högre klasserna!

1.när man letar häst/ponny, vad ska man kolla extra noga efter?
2. ''bästa'' ponnyn du ridit genom alla år?

ps. ni är sjukt grymma! keep up the good work, ser verkligen upp till er! :)
1.Jag kollar ofta filmer på hästen så man ser hur den ser ut. Sen kollar jag även igenom resultat noga så man ser hur stadig den är osv.
2.Solle helt klart. Har lärt mig allt på honom i stort sätt.

Tack så mycket! :)

Om din syrra tar över Frans & Solle - vad kommer hända med Mint & Majsan? :)
Vad tycker du om dem stora hästbloggarna - nu menar jag inte personerna utan deras bloggar. Typ Dressyrmupparna, TeamSL, johannagrant.se, osv? :)
När tycker du en häst är för gammal om man vill utvecklas & komma till rätt höga klasser inom hoppning? Asså hur gammal får den max vara enligt dig när man köper den :)
Närmsta vän/vänner?
Vi kommer försöka låna ut dem på obestämd tid till någon där de får gå och leva livet tillsammans :)
Är väl inget större fan av dressyrmupparna, tyckte den var bättre förr. Läser teamsl då och då, den är helt okej och Johannagrant läste jag förut när hon hade skäcken men läser den faktiskt inte längre.
Det är svårt att säga, det beror på hur pigg den är. Jag skulle väl säga runt 15 år tycker jag är en bra ålder.
Har en del vänner som jag kan berätta allt för.

Oj, var det på denna filmen du spräckte hjälmen och skadade ögat?
Nej, det var ite jag som skadade ögat utan det var min lillasyster vid ett annat tillfälle!


Vad kostade solle när ni köpte han?
Tar inte upp pengar i blogge.

På videor från när du tävlar har man sett att det är någon annan på banan samtidigt , har alltid undrat varför det är så?!:)
Det brukar oftast vara så. Det beror på att få bättre flyt i tävlingen och att det ska gå snabbare mellan ekipagen.

Solle ser ut att vara ganska svåriden, är han het i hoppningen ?
Grymt bra blogg! :)
Det är han också. Ja det är han, ser oftast långsammare ut på film än vad det är i verkligheten!
Tack :)


/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0