SÅ FIN MIN ÄLSKLING

Solero är så himla sjukt fin på det 2 delade bettet, jag är så glad! Han har blivit ridbar nu. Svårt att förklara men han har tidigare bara vikt in näsan och sprungit. Som ni kunnat se på en del filmer när vi hoppat så har han sprungit, studsat mm. Nu håller han sig på marken och jag kan ligga och gallopera utan att han drar. Det kanske bara är en kort period som detta håller i sig men jag hoppas verkligen att det varar!

Om ni känner igen era ponnyer på Solero så kan jag verkligen rekomendera att prova ett 2 delat. Solero känns som en helt annan häst!

Hoppade lite igår med honom för Unni och han var även lugn mellan hindrena. Dock så hoppade vi inte så många i följd men det var en bra övning med honom! Ska absolut träna på det här fler gånger med honom då han ska vänta och lyssna på mig. Dock när han skulle bryta av till trav så travade han några steg tills han fick syn på hindret så han började studsa lite. Men det är bara att träna tills han förstår vad han ska göra!

Verkligen hur glad som helst över min ponny som jag fått!

Visar upp mina paint skillZ lite till för er, men såhär var övningen. Perfekt för Solero som inte ärså bra på det här med att vänta :D


/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0