TRAPPAR NER TRÄNINGEN

Hej på er! Håller på att ställa av mina hästar nu, åker ju somsagt till L.A om 8 dagar och är borta i 3 veckor. Hästarna blir avställda och får vila sig i form till tävligsåret 2012. Det förtjänar dom efter allt de har gjort i år. Jag tar också och vilar upp mig på en skön semester så är vi tillbaka igen och kör järnet nästa år :)

Rider dom iaf varannan dag nu, Solero går idag och Emmy kommer och rider Knatte idag, imorgon står båda och sen på torsdag går Solle och Knatte på fredag osv. Måste trappa ner träningen steg för steg så att de inte kör på hårt och sen helt plötsligt bara ställer av dom. Dom går heller inte allt för hårt nu utan är mest ute och motionerar :)

Hur gör ni med vila på era hästar? Får dom vila nu över vintern eller ställer ni av någon annan årstid, eller inte alls? :)

/Elina


Kommentarer
Postat av: Anonym

Min ponny vilar hela sommaren,och lite på vintern dock så longeras hon efter sin vila eftersom det blir farlig att rida henne efter hon vilat och då ja inte vill att ngn Annan ska rida henne medans jag är borta (åker alltid till Thailadn över jul och nyår)

2012-12-11 @ 19:29:19
Postat av: Ellinor Essen

Jag ligger nu hemma med en skadad rygg och ett skadat knä, så jag har inget annat val än att ställa av dem under den här vintern. Annars brukar jag försöka rida då och då om det går vilket inte är så ofta :/

2012-12-11 @ 21:37:07
URL: http://ellinoressen.blogg.se
Postat av: Kajsa

Söt bild!

2012-12-11 @ 22:32:56
URL: http://kajsaochtuvas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0