2år tillsammans

Idag firar jag och Braven 2år tillsammans! För nästan exakt 3år sedan var då jag klickade in på Linns bdb och såg bilder på Braven, och önskade att jag någon dag skulle få en sådan fin häst. Ett år senare gick min dröm i uppfyllelse och jag fick inte vilken ponny som helst, utan den absolut finaste jag visste. Allt kändes så overkligt!
 
Vi hade inget flyt i början.. Sadlar som han fick ont av trots att de var utprovade bara för honom och så blev han opererad i bihålan (de trodde han hade en tumör men det visade sig vara en tand som tryckt upp i bihålan). Det första året hade vi inget flyt alls, var tvungen att tömköra honom honom i 6månader pga ryggen och fick rida 1gång/veckan (dock ökade det med tiden), han var omöjlig att rida ut på ibörjan och de få tävlingar vi startade det året var katastrofala. De ständiga besöken på Ultuna var inte så roliga heller.
 
Vintern 2011 och våren 2012 var han helt frisk och vi tränade för fullt. Vi debuterade regionalt och lyckades kvala till nationellt på de första försöken. Vi debuterade nationellt i mars och blev placerade i en av klasserna och fick ett kval till SM. Resten av året har vi haft en vinst och massor av placeringar på nationell nivå, vi kom även med till SM! Att vi hör till en av de bästa i Sverige.. är helt otroligt. Kan fortfarande inte tro det.
 
Vi har gått i genom så mycket tillsammans och jag ångrar inte en sekund. Han och jag är en team, han är min bästavän och jag kunde aldrig ha fått en bättre häst än Brave Heart. Han är den mest personliga häst jag träffat och han kan verkligen lysa upp min dag. Min kärlek till honom är obeskrivlig, sättet han kollar på en när han är nyfiken, att han alltid kommer springandes till en i hagen, sättet han är på när han är busig, de läten han gör när jag hoppar upp barbacka, hans glädjeskutt när han får galoppera lite snabbare, att han alltid ska hålla på med mitt hår när jag ska ta av täcket, när han lägger sitt huvud i min famn och vill gosa och att han alltid ska ta jätte små tuggor när han äter nått gott. Han är så speciell och våran kärlek betyder allt för mig.
 

 
/Vicky

Kommentarer
Postat av: Lotta

Ni är otroligt fina tsm och han har blivit grymt smäcker! :)

2012-12-04 @ 18:06:34
URL: http://misslotta.blogg.se/
Postat av: Ebba

Ni är sjukt fina tillsammans!!! Fina bilder <3

2012-12-04 @ 18:27:06
Postat av: Maja

Ni är sjukt fina tillsammans!

2012-12-04 @ 19:46:04
URL: http://majaahlsen.blogg.se
Postat av: Linn Ingvarsson

Underbart att han får göra en ny person lika lycklig som han gjorde mig! Och minst lika underbart att veta att ha är så högt älskad!

2012-12-04 @ 21:09:08
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Mikxki

Åh vilka underbara bilder :D

2012-12-05 @ 16:51:31
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: felicia holm

Åh gud! Det kändes som det var igår jag började följa din blogg, vilket jag har gjort från första dagen denna skapades!
Jag minns att jag störde mig på hur du knoppade och lindade, men det var ju inte så konstigt eftersom man sällan gör sånt på en fjording ;)
Jag var så avundsjuk och liten och omogen, glad att jag har växt upp och jag är så glad för din skull att du har fått en sån fin ponny och gjort något ännu finare av han! Kan sitta och dräggla länge på vissa bilder som bara är helt perfekta :D

Älskar att se bilder med er två tillsammans, ni är som bäst då!

2012-12-06 @ 14:02:39
Postat av: Daniela

ÅH, Braven är så fin... Avundsjuk!

2012-12-06 @ 18:47:36
URL: http://danielasfoto.blogg.se
Postat av: Annika

Så fina bilder :)

2012-12-06 @ 20:49:15
URL: http://blogofphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0