frågestund del 1

Hur har du fått över Bravens man till andra sidan? :)

Svar: jaaadu, det var faktiskt inte jag. Det var min tränare, jag har prövat få tillbaka den men det är typ omöjligt. :o


1. om Braven blir allvarligt sjuk och inte kan ridas mer skulle du då behålla honom och bara ha i stallet eller sälja??

2. vad heter din favvo blogg??

Svar: 1. Jag skulle inte sålt honom, han skulle få vara i min ägo.
2. Har ingen favoritblogg, om man inte får räkna med sin egen. ;)


1. Har du några syskon?
2. Har du några fler djur och vad för några isåfall?
3. Är Roxi envis som fjording, det finns många som säger att fjordingar är envisare än andra hästraser, vad tycker du?

Jag tycker det är sjukt kul att ni är tillbaka på ponilovers igen, jag älskar verkligen er blogg! Ni har väldigt intressanta och läsvärda inlägg! ;)
Kram Johanna! <3


Svar: 1. Jaa jag har en syster, hon heter Rebecca och är 17år :)
2. Jag har två katter och en kanin.
3. Hon är grymt envis, finns ingen värre än Roxi! xD Det kan hända att fjordingar är lite envisare än andra hästraser, då de är smarta och starka. Men det är väl egentligen från häst till häst. ;)

Tack så mycket! :D

 
Becca på hennes födelsedag :)

Hur ser din/dina hästars foderstat ut? :)



Vad fin bild på dig och braven!
Men vilken längd har du på dina sadelgjordar till honom? Framförallt i dressyren ;)
ÄLSKAR ERAN BLOGG!!

Svar: Tack så mycket! :D Han har längden 55 på sin dressyrsadelgjord och 100 på hoppgjorden. :) 

 

är du nervös inför tävlingar?
hur gick din första tävling?
hur länge har du tävlat dressyr?
hur länge har du haft Roxi?
vad är din favo godis just nu?
hur ofta rider du för tränare?
vad är de bästa med att ha en fjording?
vad är de högsta du har hoppat?
när du prov red roxi visste du att de var den hästen du ville ha direkt då eller?

älskar bloggen!

Svar: Jag är alltid nervös inför tävlingar, men när jag har allt planerad så blir jag mindre nervös. Det är bra att vara lite nervös tycker jag, för då brukar jag kunna koncentrera mig bättre.
Min absolut första tävling var på Pompeji, det var typ 30cm Clear Round. Jag kom runt felfritt! ;)
3år kanske (?)
Roxi har jag haft i över 4år. :D
Alla sura godisar, är mitt favoritgodis! ;)
2-3dagar i veckan.
De vill alltid göra rätt och de försöker alltid göra sitt bästa.
Jag har hoppat 125cm med en ponny jag provred innan Braven.
Så fort jag såg henne så visste jag att det var hon jag ville ha. :)

Tack! ;)



 (Fråga till båda två)
1. Betalar ni mindre för att Elinas föräldrar äger stallet?
2. Var träffades ni?
Bra blogg!

Svar: 1. Självklart inte!
2. Vi träffades genom att jag flyttade in i huset bredvid Elinas, vi blev bra kompisar direkt! :)

Tack! :)

Hur känner du när folk säger att braven inte alls är lika fin som han var med linn osv?
Och du la upp ett filmklipp när du nästan gjorde en galoppiruett med roxi, kan du inte försöka klara det på någon av dina hästar och filma, skulle vara jättekul o se! :)
Jag tycker dina hästar är jättefina, och du rider dom jättebra, fortsätt så! :D


Svar: Jag bryr mig seriöst inte om vad andra tycker, han är min häst och det är jag som rider honom nu. Det måste folk acceptera. Varför måste vissa människor alltid vända allt till något negativt? Alla tror att bara för att jag köpte en elitponny, så ska jag ska komma upp på den nivån direkt och rida lika bra. Skulle inte tro det.

Det skulle jag kunna göra! ;)

Tack så jätte mycket! :D



Känner du någonsin stor press på dig att du ska rida Braven bra eftersom du köpte honom av Linn som är så himla duktig och "känd"? :P
Er blogg är riktigt bra!!

Svar: Nej. Jag köpte Braven för att jag ville ha en ponny som jag kunde ha roligt med och komma upp i klasserna med. Jag ser honom inte som "den kända Braven", utan jag ser honom som den ponnyn jag lärt känna. Han är den finaste, busigaste, underbaraste ponny man kan tänka sig. Vi tar allt i vår egen takt och det går ta den tid det tar.

Tack! :)


Hur gammal var du när du tävlade fjord SM för första gången?


Svar: Jag skulle precis fylla 13år när jag tävla Fjord-SM för första gången. :)



Vad är det med dressyren som du tycker är så roligt?
Hur ser din drömhäst ut? typ färg ras m.m? förutom Roxi och Braven ;)

Svar: Jag tycker att dressyr är så kul för att det är så fantastiskt att man kan få en häst att arbeta rätt och lyssna på varenda hjälp man gör utan att man knappt behöver röra sig. Dressyren är viktig för att få en smidig, hållbar och stark häst. Dressyren är grunden till all ridning och om man tycker att dressyr är tråkigt, är orsaken att de själva inte kan rida dressyr.

Min drömhäst är en stor, vit, muskulös häst. Så har alltid min drömhäst sett ut. Jag är extra svag för vita hästar men även skäckar, hel svarta och skimmlar. 




Bilder tagna från Google.

/Vicky


Kommentarer
Postat av: Sara

Hej! Super blogg ni har och super fina hästar!

Jag ska nämligen tävla på lördag, på Botkyrka. Såg att du också ska vara med :) Jätte kul! Men jag bara tänkte på det, hopptävlar du också eller har du börjat :)?

2011-11-01 @ 07:56:15
Postat av: Evelin.

Hehe jag märkte det när Ponilovers kommenterade det. Som tur är är det bara bilden som behöver ändras så jag jag rättar felet och skickar bilden till er så är det bara för er att lägga in den i framside-kodmallen :) Om ni inte kan det, skickar jag hela framsida-kodmallen på nytt bara. Kram!

2011-11-01 @ 09:01:52
URL: http://handwritten.webblogg.se/
Postat av: Evelin.

Men oj, jag kom på att det inte går... Jag har inte era koder kvar till designen. Antingen skickar jag bara bilden (eller bildkoden, vad vill ni) så får ni lägga in den själv :) Eller så får jag helt enkelt göra det. Men det vill ni säkert inte. Ni bestämmer :)

2011-11-01 @ 09:06:28
URL: http://handwritten.webblogg.se/
Postat av: Evelin.

Nu har jag mailat :)

2011-11-01 @ 09:23:11
URL: http://handwritten.webblogg.se/
Postat av: jjj

HUR MKE KOSTADE BRAVEN??

2011-11-01 @ 10:05:59
Postat av: Amanda

Kan du inte lägga upp film från senaste tävlingen med Braven, när det gick så bra? Hade varit kul å se! xP

2011-11-01 @ 10:44:57
Postat av: vendela ! :D

kan du inte öägga upp bilder från första gången du red braven ? :)

2011-11-01 @ 12:33:58
URL: http://hilllaryochfleur.blogg.se/
Postat av: P

Den sista hästen, Toscamoon, är pappa till min foderhäst :)

2011-11-01 @ 22:59:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0