SVAR PÅ FRÅGESTUNDEN

PASSAR PÅ EN DEL FRÅGOR


När du växer ur Solero, eller hinner fylla 18 år kommer du då sälja, lämna ut på foder osv eller kommer du ha kvar honnom?

Hur många hästar har eran familj? blir det inte dyrt att ha så många hästar?
Jätte bra blogg :)

Förhoppningsvis så kommer Jossan kunna ta över honom om det funkar mellan dem. Skulle gärna behålla honom annars men antar att om det inte blir enligt planen kommer han bli såld.

Vi har 4 hästar. Jo, hästar kostar ju en del, men eftersom att vi har eget stall så blir det lite billigare.

Tack :)


1. Vad hände med solle så du inte kunde tävla så högt eller vad det var?

2. hur mycket tid lägger du på hästarna per dag?

3. har du någon gång tänkt sluta rida?

1. Det har somsagt inte gått så bra för oss den sista tiden, jag har inte fått någon kontakt med honom och han har inte hoppa så mkt med ryggen. När vi var inne med Frans på återbesök så tog vi med Solle, dom kollade igenom hans rygg, han hade inte ont utan var bara spänd. Vi kollade upp sadeln, och pinsamt nog låg den helt åt skogen på honom så han faktiskt fått en ny.(Man tänker inte på sånt så länge det har funkat) Men han har fortfarande varit lite konstig, så han har vilat nu i någon vecka eftersom att det är muskulärt. Blir han inte bättre nu så ska vi in och röntga honom. Han har ett problem och det är hans rygg, som han hade innan vi köpte honom också. Sadeln låg bra när vi köpte honom, men nu hade den blivit för trång eftersom att han byggt muskler, därav allt detta..

2.Runt 4 timmar på vardagar och sen kan det vara hela dagarna på helger :P

3. Ja det har jag faktiskt, kan fortfarande få sånna ryck när jag bara släpper allt och inte vill längre, men det varar bara någon dag sen så älskar jag mina hästar över allt igen X)

Vilken tävling/tävlingshelg är du mest nöjd med? Med både solle och frans ;)

Med Solero har jag ett flertal bra rundor, men jag är nog mest nöjd med Ridsport ponnycup rundan på Skästa när allt bara var så perfekt, där vi även kvalade MSVA :P

Frans har jag inte tävlat något iår knappt då Jossan haft honom till större delen, sen har även han en sak som krånglar, nämligen hans bak knä, så han har blivit sprutad en hel del i somras då det verklligen kom fram vad felet var på honom, så han är igångsatt nu och jag har startat honom en gång sen dess, på stäket, 1 och 2 i LC och LB, dem rundorna är jag mest nöjd över :P


Hej Lovers <!3

1, om du fick beskriva din dröm häst med 2 meningar hur skulle det vara då?

2, Om du fick den hästen vad skulle du då säga?

3, Vad har du för djur och vad heter alla?

4 Vart står dina hästar?

5, Om du van ponnySM vad skulle du göra då?

6, KAn du titta på Min blogg?
http://Ponnikompisar.blogg.se

Love us Blogg,
/AnNa

1.Inte seg som Frans och inte het som Solle, utan mitt emellan dem.
   En häst som går hela vägen med lätt het.

2.Tack gud!

3. 2 hundar som heter Anton och Hugo, 2 marsvin som heter Vera och Vilma, 4 hästar som heter Misteur du Gasseau, Solero 33, Mint II, Rosemay och en katt som heter Tom.

4.Vi äger ett stall så dem står där!

5. Grina.

6. Absolut! :)

1.Har du pojkvän
2.Hur länge har du ridit?

1.Nej
2. 6 år tror jag.

Hej!
Har en del roliga frågor du gärna får besvara :)
1. Om du var tvungen att välja bort 5 saker i din ridutrustning, vilka skulle det bli?
2. Om du fick 3 önskningar, vad skulle det vara?
3. Vilket bett tycker du minst om, varför?
4. Vilket bett tycket du mest om, varför?

Skulle va jättekul om du kunde svara på dessa, är lite nyfiken! :D
Kramar Emilia

1.oj, hmm. skulle nog säga ridbyxor som jag rider med hemma, ridhandskar, väst, martingal och kavaj.

2.Jag skulle kunna rida ponny för all framtid.
   Frans kommer hålla för de högre klasserna nu.
   Jag och Solle Hittar tillbaka till varandra innan nästa år.

3.Pessoa, eftersom att det ger dubbla budskap. Men somsagt, vissa hästar funkar på det.

4.Tredelat helt klart. Så snällt som möjligt är det bästa.

Vilket gymnasie går du på?

Är det brA?

BH storlek? ;)

Hur gamla tror du att era läsare är?

Skulle du kunna tänka dig att skaffa medryttare?

Kram' :)

Jensen Norra

Ja det tycker jag

70 c, d typ

Oj svår fråga, runt 10-15 de flesta, fast jag har ingen aning..

Nej inte i dagens läge, vill rida mina hästar helt själv. Har svårt för att se Jossan rida Frans tom..
(Bild på Jossan och Frans från Gotland)


Du har sagt att ni äger ett eget stall, men du har oxå sagt att du ska jogga till stallet? Har ni en gigantisk gård eller joggar du typ 100 meter? Fattar inte xD
haha nej, vi bor på ett ställe, sen äger vi ett stall ca 5 min från oss med bil. Kan cykla genom skogen som tar ca 10 min! :)

1. Hur blir det med bloggträffen?
2. Har du några fler djur än hästar?
3. Hur länge har du ridit?
4. Har du ridit på ridskola? Isåfall hur många år?
5. Hur många år har du haft egen häst?

1.Den bli av på lördagen, återkommer med mer information.
2.Hund, Marsvin, katt.
3. 6  år i think
4. Ja det har jag, fast bara ½-1 år.
5.Fick min första ponny när jag var 11 år. Alltså i 5 år

Hur förbereder du dig för en tävling?

Typ om du har en tävling nästa vecka, hur lägger du då upp träningen fram tills dess?

Tänker så att jag inte ska rida för hårt med dem under veckan. Brukar rida mest i skogen, ha roligt och tagga upp dem lite, sen så någon dag innan eller dagen innan rider jag igenom dem lite fort så dom är mjuka och lyssnar.

Tävlar du fortfarande frans eller bara solle?:))

Jätte bra blogg!!
Jag har börjat tävla honom nu. Hoppas jag får fortsätta med det en del nästa år också :P
Tack!


/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0