tävlingen idag

Idag på tävlingen.. hahah jag kan inte sluta garva! Man kan inte ha mer otur asså! xD

På framridningen var han spänd och stel, men 5minuter innan hjälpte Amanda mig lite och jag fick igenom honom ordentligt! I collectingring (utanför ridhuset gick det också bra). Men sen när jag kommit in i ridhuset, så spelade dom "Billie Jean" av Michael Jackson, han blev avrädd av musiken och fick verkligen panik! Han hoppade runt och stirrade på högtalarna, han stegra och sparka, jaa som sagt är han lite speciell..(jag hade börjat rida programmet) så jag skrek till slut "STÄNG AV MUSIKEN!". INGEN gjorde nått, så Amanda sprang iväg och fixade det. Jag fick starta om. Efter det kunde han inte lugna ner sig, han var springig, spänd, gick bakom lod och massa annat.

Sen i travökningen lyckades han trampa av sig en sko, så vi red programmet utan en sko.

Fast jag är faktiskt nöjd att vi klarade situtionen så bra trots allt, jag var lugn hela tiden och förökte lugna ner honom. Bra träning! ;)


Mer bilder kommer, hovslagaren kommer om en halvtimma och jag måste ta in honom från sommarhagen, hörs snart!

/Vicky


Kommentarer
Postat av: Ellinor Essen

Åh gud vilken dag! xD Haha men aa, ibland går det ju som det går ;)

2011-10-09 @ 16:41:14
Postat av: :D

Det är fantastiskt stor skillnad på han från när du slutade att blogga tills nu, han är otroligt fin i kroppen!! Bra jobbat!

2011-10-09 @ 17:04:36
Postat av: Maya

Jätte bra kämpat! Ni är super!

2011-10-09 @ 18:04:58
URL: http://jemfotoblogg.blogg.se/
Postat av: Julia Sivén - pponnybrudar

Vilken otur!

Men det är ändå bra att träna på sådana situationer! :)

2011-10-09 @ 19:06:39
URL: http://pponnybrudar.blogg.se/
Postat av: Linn Ingvarsson

Va tråkigt att ni hade sådan otur idag!



På en tävling när jag red honom blev han också sådär rädd för högtalarna, för dom satt i taket precis där man skulle göra uppridningen x)



Det kommer säkert gå toppen på nästan tävling i stället! (:

2011-10-09 @ 20:12:16
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Frida Söderqvist

Tyckte att du skötte situationen jättebra!

Det knäppa var ju att precis när du vände upp så började ''rasslet'' i låten och själva musiken! Sån otur!

Han såg superfin ut innan! ;)



Kram/Frida

2011-10-09 @ 20:24:37
URL: http://fridacelica.blogg.se/
Postat av: Erika- en satsande ridskoleryttare

Jag såg din ritt (tävlade själv den dagen på botkyrka, tävlar Verona Zamira för gladö RS) ;)

Hehe ja, lite kul att en häst kan stressa upp sig så som han gjorde för musiken.. Men jag tycker också du skötte det super och red trots allt igenom pogrammet trots en vääälidigt spänd häst. Det såg bra ut också!

Måste säga att ni passar ihop oroligt bra och att Braven är riktigt läcker att titta på! :)

Kram!

2011-10-14 @ 19:07:48
URL: http://eadressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0