frågestund del 2

-Vilka ridläger har du varit på?
- Ska du på ngt i sommar?
- svårt att tänka på nue, men när du inte kan tävla ponnyerna, ska du sälja dom?
- och isf skaffa stor häst?

Tack för en superblogg! :)


Svar: - Jag har varit på två ridläger, Karlshem och Taffsnäs. På Taffsnäs har jag varit tre gånger, men då har jag tagit med mig Roxi! ;) Sen har jag varit på massa träningsläger också! :)
- Jag ska på ett träningsläger, samma som jag var på i somras. Där vi tränade terräng, hoppning och dressyr för Mathias Gustafsson. :)
- Nej det hoppas jag inte. Men det blir nog en stor häst sen också!




Vad skulle du tycka om att byta till Wordpress och bli .se? Längtar du till Globen? Måste man vara med på hela bloggträffen? :)

Svar: Det ska vi nog göra snart! :D
Självklart längtar jag till globen!! Nej man behöver inte vara med hela bloggträffen, du får gå när du vill. :)
 

Heej! Jag tänkte bara säga att jag saknar dig och braven sen i somras (lägret) Och undrar om du ska gå nästa år? ;D

Svar: Hej Jonna :) Jag saknar dig med! Jaa jag ska dit! :D 




Vart i stockholm bor du?
Vilken skola går du på?
Hur många hästar har du haft?
När köpte du din första häst?
Vilka bloggar läser du?
Har du några med djur än Roxi och Braven?


Svar: Jag bor på Ekerö. :)
Tappströmsskolan.
3st har jag haft.
När jag var 10år, tror jag. ;)
http://dressyrmupparna.se/ , http://www.isalilly.blogg.se/ , http://ponnysanning.com/ , http://www.dressyrponny.blogg.se/ 
Jag svarade det tidigare i del 1, men jag har 2katter och en kanin också. :)

varför fick roxi en lång vila?
hur länge ska du ha kvar henne och ska du tävla henne mer eller är det Braven som gäller nu? :)

du rider båda skit fint, keep it up and you´ll reach the tops ;)


Svar: För att det bara blev så. :) 
Jag vet inte hur länge jag ska ha kvar henne, men ett tag till iaf. Det är klart jag ska tävla henne, jag måste ju träna lite innan Fjord-SM nästa sommar! ;)

haha, taaack!! ;D



Victoria
Hur är braven att rida?
Hur länge har du tävlat dressyr på roxi?
Hur får man en ponny att spänna av inne på dressyrbanan? Har du några bra tips?
Du rider väldigt bra!:-)


Svar: Awesome.
I 3år. :)
Man kan göra så att man rider lätt och"lullar runt" lite på banan, kravlöst och i ganska låg form. Gör lite volter, serpentiner och massa övergångar, halvhalter. Så att hästen koncentrerar sig på dig och inte något annat. Sen när den är avslappnad, då kan du sätta dig ner och "spänna upp flädern" som min tränare brukar säga. ;) 

Tack!! :D

 

Hej.
Hur brukar du tänka inför tävlingar för att inte bli så nervös?
Hur hög är braven?
Hur hög är roxi?
Har du tävlat hoppning nått med braven?
:D


Svar: Jag är ofta väldigt nervös inför tävlingar. Men genom att planera allt dagen innan och ha gott om tid, gör mig mindre nervös och stressad. :)
Han är 144,2cm :)
Hon är 135cm. :)
Nej det har jag inte, men jag ska på en Pay and Jump nästa helg! ;)


Hur ofta tävlar du? du är jätteduktig :)

Svar: Väldigt olika! Tack så mycket!! :D 


1. hur visste du att Braven var den rätta ponnyn för dig?
2. vilken utrustning har/använder du till dina ponnisar?
3. vilken är den bästa häst affären?
4. hur brukar en vanlig dag se ut för dig? (asså vanlig skoldag, typ)
// xoxo Anna <3 :D

Svar: 1. Det bara klickade.
2. Ojoj, jag har massa utrusning! Jag kan skriva det i ett inlägg senare! :)
3. Stockholms Ridsport!
4. Vanlig skoldag (som den kan se ut):

07.00 Vaknar, äter frukost, duschar, sminkar mig.
08.18 Åker med bussen till skolan.
08.30-15.00 Är i skolan. 
15.07 Tar bussen till stallet.
15.30 Framme i stallet.
15.30-19.15 Rider, mockar, gör mat m.m.
19.25 Tar bussen hem.
19.40-23.00 Är hemma, äter, pluggar, bloggar och massa annat
23.00 Sova!♥


1. Vad är det högsta du har hoppat med Braven och Roxelina?
2.Kan inte du lägga upp filmer eller bilder från första gången när du provred dina ponnysar? :D
3. Brukar du och Bravens gamla ägare prata med varandra?:)

Svar: 1. Braven: 110cm Roxi: 115cm
2. Jag har ingen från när jag provred Braven.. Men jag har några när jag provred Roxi, så de skulle jag kunna slänga upp lite senare! :)
3. Jaaaa :)





gick braven igenom första besiktningen?

Svar: Nej, det gjorde han inte.


Vart har du köpt din kavaj?
Tittade du på fler hästar innan Braven?

Kram :)


Svar: Det var många som har frågat var jag köpte min kavaj, jag köpte den på Stockholms Ridsport. Det är en Equiline Kavaj. :)
Ja det gjorde jag, 5st provred jag innan jag kollade på Braven. :)

/Vicky


Kommentarer
Postat av: Linn Ingvarsson

Va roligt med hopp"tävling" i helgen! Lycka till, hoppas att ni får det kul! (:

2011-11-03 @ 21:02:08
URL: http://dressyrmupparna.se
Postat av: Julie

Hur har du anmält till mathias gustafsson-lägret? Såg på hans hemsida att de inte skrivit lägerdatumen för 2012 än. Eller du kanske inte har anmält dig än? Svara gärna på min blogg :)

2011-11-03 @ 22:30:11
URL: http://hastfjollor.blogg.se/
Postat av: emelie

vilket år var du på karlshem? :D Och vilken häst hade du? :))

2011-11-04 @ 14:13:04
URL: http://unbreakable.blogg.se/
Postat av: Julia

Hej Vicky! Jag såg en bild på dig och en svart shettis. Har inte ni varit med i något reportage? Kan du inte berätta mer om er tid?

2011-11-06 @ 09:14:05
Postat av: Evelina

Varför gick han inte igenom första gången? :)

2011-11-06 @ 12:28:38
URL: http://evelinaslife.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0