Ni frågar jag svarar

Hej, har lite frågor, hoppas du kan svara (gärna i ett inlägg).

Hur kommer det sig att du har 3 hästar?
Hur hinner du med alla?
Har du eget stall? Hur många boxar?
Hur långt har du dit?
Har ni egen manege eller får ni åka transport varje dag?

riktigt bra blogg, kram!

Hmm, jag vet faktist inte, det bara blev så :P
• Allt går om man vill :)
• Japp min familj äger ett stall. 16 boxar.
• Med bil så tar det ca 5 min och cyckel 10 min kanske.
• Vi har inget eget så vi åker transport cirka 10 min bort.

Tack :))

Hur långt har ni båda till stallet? Är det era egna stall?
Och hur långt har ni till ridhuset? Får ni åka transport varje gång?

Vi har lika långt till stallet och jag svarade på det här över.
Det är min familjs stall som vi har inackorderingar i. ca 10 min.
Japp, fasst det går att rida men det tar ca 1 h.

Har du 5 hästar? :o
Ja, eller familjen har 4 hästar sen har vi en försäljnings ponny hemma så just nu 5.

varför rider du för vallentuna?

Fick ett erbjudande att vara med och rida i deras elit lag.

kan du inte förklara hur du bromsar med benen ? :)
Eftersom att Solle är så himla känslig så har jag fått lära mig att rida honom helt och hållet med benen, dvs att jag inte håller på i munnen utan sköter allt med benen istället. Det sättet har jag fått lära mig när jag fick Solle och tagit med mig på alla mina hästar vilket har medfört posetiva framsteg på alla.
Om man säger att benet är uppdelat i två delar, underben och överben. När jag bromsar så bromsar jag bara med överben, dvs att jag kramar om med mina lår så hårt jag kan och bara sträcker upp tygeln lite och rider honom in i halten eller avsaktningen vad jag nu ska göra. Rider jag tex an ett hinder så brukar man oftast vänta ut hästen tills man känner att man ligger rätt innan man rider på, då lägger jag endast till underskänkeln och han ökar frammåt, alltså lägger jag till smalbenen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0