gästbloggare nr 5

Hej alla PL-läsare!
Fatta glad jag blev när Elina kontaktade mig och sa att jag skulle få gästblogga, iih! :D Men, vem är jag då? Jo det ska jag berätta. Jag är en glad och sprallig tjej med, om jag får säga det själv, massor av humor. Jag heter Emma och bor på en gård på västkusten tillsammans med min familj + djur. Som sagt är jag glad och jag älskar faktiskt min humor, som är underbart grym haha! xd Nejmen jag skrattar verkligen åt allt och kan vara otroligt blond ibland..

Jag bor då på en gård med min familj, mina två ponnisar och nio katter. Det är nästan som ett litet paradis. Omringat av skog, med öppna fält och sjö aldelles bakom stallet. Mina två hästar heter Lorden och Sebbe och jag kommer berätta mer om dom.

Vad mer om mig? Jo jag fyller 16 i år, den 14 december, så alltså gick jag ut grundskolan nu i våras och till hösten kommer jag börja på Ljud & Bildskolan där jag kommer gå Estetik och Media, Foto och film. Foto är nämligen, tillsammans med hästarna, mitt största intresse! Jag fotar med en Canon EOS 500D och har gjort i lite mer än ett år nu, och jag tycker själv att jag utvecklas hela tiden. Jag kan själv säga, utan att skryta, att jag tycker att jag är duktig, men jag kan bli bättre och vill utvecklas! Jag umgås oxå endel med mina underbara vänner och världens finaste pojkvän!


Nu över till mina prinsar! Jag börjar med Sebbe.
Sebbe, som egentligen heter Sebastian IV, är en korsningsponny med okänd stam på 26 år, C-ponny. Världens snällaste och helt underbar på allt sätt och vis! Har ägt honom i ca 6½ år och han har verkligen genomgått en väldig förändring. Från början var han tvungen att ledas med kedja, jag kunde inte tränsa honom för han höjde huvudet, han gick inte att få i form, kunde inte rida ut ensam etc. Nu klarar vi allt detta galant. Jag kan leda honom enbart genom att gå brevid honom, han höjder inte huvudet alls längre, snarare sänker det. Han går i bra form, när han är igång, och jag kan rida ut honom i grimma och grimskaft numera. Men jag var oxå bara 9 när jag fick honom. Vi har verkligen gått igenom sjukt mycket tillsammans, roliga saker men oxå mycket smärta. Han är triangelmärkt pga att han blir sjuk vid för hård träning och ingen har kunnat komma på anledningen till det. Nu e han fräsch och jag hoppas det håller i sig! :)


Lorden är en gammal herre på sina 39 år. Yes ni läste rätt. Han är en welshponny i sina bästa år, typ. Jag skojar inte när jag säger att han kommer galopperandes när det är dags för mat. Eller när jag ropar på honom och han står längst bort i hagen och kommer i full karuta. Fina ponni. Han beter sig som en tvååring ibland oxå, springer runt och brallar och plockar fram araben inom sig ;) Lorden har varit min i ca.. 13 år tror jag. Och det har varit en underbar tid. Han är min ögonsten och jag vet verkligen inte vad jag skulle ta mig till om han försvann. Halva mitt liv skulle försvinna ut i tomma intet då.


Till sist vill jag avsluta mitt långa gästinlägg med lite snabb info om min blogg. Kaka till er som orkat läsa allt, haha! Jag bloggar på www.emmajjoo.blogg.se om min vardag, hästarna och foto! Ska väll vara mest inriktat på häst och foto med det blir vardag oxå och ibland avviker det till annat som inte riktigt hör hemma, men vad spelar det för roll? Kika gärna in lämna en kommerntar så blir Emma glad, osså får ni en till kaka! 8)

Ha det så bra och tack så jättemycket för att jag fick gästblogga!
// Emma,
www.emmajjoo.blogg.se.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Menar du inte 16 och 29 år??

2011-07-23 @ 15:17:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0