frågor & svar

Felicia om Lördag:

Kan inte du visa bravens nya sadel lite närmare och skriva lite om den, vilket märke osv?

Jag lånar Bravens nuvarande sadel från Lena L. Det är en vega med flatback. Jag får bestämma om jag vill köpa den på tisdag, annars får jag låna några andra sadlar. Det är ju så viktigt att sadeln passar både ryttaren och hästen. :)

Emma om Lördag:

Hur stor är den där hästen bredvid Roxi egentligen? :O Ser enorm ut! haha ;)

Jag har faktiskt ingen aning om hur stor Bellman är runt 170 någonting kanske? Jag måste fråga Ida (hans ägare) ;)

Ida om Lördag:
Hej!
Har lite frågor till dig;)
Klipper du hovskägget på dina hästar?:)
Vad är det för märke på bravens träns?:)

Jag klipper hovskägget på Braven, för att det är snyggast så och för att det blir enklare att hålla rent. Jag klipper däremot inte Roxans hovskägg för det skulle se helt onormalt ut. Man ska inte klippa hovskägget på fjordingar, det liksom hör till rasen. :P
Jag köpte Bravens träns på Horze, det var tänkt till Roxi men det blev till Braven. Det är jätte snyggt och har bra kvalitet! Så det är inget "märkes" träns utan Horze´s egna träns. ;)

Nova
om Lördag:
Hej!
Jag har lite frågor som jag gärna skulle vilja att du svarade i ett nytt inlägg på i din blogg :)
Använder du dressyrsadel när du rider som "vanligt" tex. nu idag på ängen?
Använder du hoppsadel varje gång du hoppar? :)

Tacksam för svar! Kram Nova :)

Jag använder den sadeln som jag typ känner för att rida med, då brukar det oftast bli dressyrsadeln för den är så otroligt skön att rida i. Hoppsadeln brukade jag rida ut med varje gång förut med Roxan, men nu väljer jag alltid dressyrsadeln. :P
Hoppsadeln använder jag alltid när jag hoppar, det är fruktansvärt jobbigt att hoppa med en dressyrsadel.

josephine om Lördag:

hur länge har du haft braven? :D

Jag har haft honom i 3månader om 13dagar. ;)


(gammla sadeln på bilden)


Kommentarer
Postat av: josephine

vad skoj! :D

tack för svaret!

vrf blev alla utom en länkad? xd

2011-02-20 @ 13:16:41
URL: http://sportrytttarna.blogg.se/
Postat av: Maja

Kul att du svarar på så mycket frågor!:)

Tycker du är så himla duktig som rider Braven så himla bra. Som jag förstått så är inte Roxi och Brave så himla lika;)

Har du själv märkt någon skillnad på din ridning på roxi sen du fick Braven?

2011-02-20 @ 19:47:41
URL: http://majawappling.devote.se
Postat av: Ida

Haha den "enorma" hästen är 169 med skor och broddar. Puss på er

2011-02-20 @ 23:17:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0