frågestund del 1

Misslyckades totalt med alla videobloggar så här kommer det skriftligt ist. :)




1. Kommer du tävla Roxi något mer?
2. Hur många träns har du?
3. vad har du för mål med braven?
4. vad är det högst du hoppat med ponny?

 
Svar: 1. Ja det är klart jag kommer göra det! :)
2. 8st, tror jag.
3. Nästa år är målet att kvala till nationellt, men det långsiktiga målet är att komma till SM. :)
4. Det högsta jag hoppat med ponny är 125cm (på bana). Det var med en ponny jag provred 2009 som hette DJ Keep On.

Har du pojkvän? :)
Braven eller Roxi?

Svar: Nej det har jag inte, tyvärr. ;)
Det går inte att välja mellan dem. 


Hur många sadlar har du?
Hur många ridstövlar har du?

Svar: -5st, men en håller på att säljas. :)
4par ridstövlar har jag, men jag använder mina mountain horse mest. :)
 

kan inte du visa några coola frisyrer man kan ha på en fjording? :)

Svar: Jo visst kan jag det! Här är några bilder på coola frisyrer:


Vilka frisyrer har du haft på Roxelina?
Hur många gånger har du tävlat hoppning?
Hur många gånger har du kommit på första plats i en tävling?
Vilken är den största tävlingen du tävlat och med vem?
Ska du ha kvar Braven och Roxie hela livet?
Vad är det högsta du hoppat?


Svar: - De som är på bilderna 1 och 4 ovanför. :)
- Väääldigt många gånger! Jag tävlade bara i hoppning när jag var mindre, dressyrintresset kom rätt sent. ;)
- Ca 24gånger har jag kommit på första plats på tävling, därav 18gånger med Roxi. 
- Den största tävlingen jag tävlat, var på NM i Oslo med Roxi i somras. Det var sjukt ballt!
- Svårt att säga, vi får se ;)
- 125cm


 

Hur länge har du haft Roxelina och var köpte du henne ifrån?
Har du varit på Taffsnäs? :) (såg någon bild för längesen, såg ut som det)
Har du alltid haft egen häst, eller red du på ridskola innan eller så?

Grym blogg! :D

Svar: - Jag har haft Roxi i snart 4,5år. Innan stod hon i Mariefred hos en tjej som heter Linda. :)
- Jaaa, jag har varit på taffsnäsridläger 2008, 2009 och 2010 med Roxi. Sen har jag varit där på en utställning och lite annat.
- Jag red på ridskola 1,5år innan jag fick min första häst. :)

Tack! :D


Hur blir det med Roxi? (menar inget illa!) Du skrev för ett tag sedan att "eran saga ledde mot sitt slut" & sen att du bara red ut med henne... Tacksam för svar!

Svar: Jag rider ut med henne för det mesta för det tycker vi båda är väldigt roligt. Man kan säga att jag växt om henne kunskapsmässigt och jag har för höga krav när jag rider henne, det resulterar att jag inte blir nöjd med mina ridpass. Jag älskar Roxi så sjukt mycket, därför kan jag inte sälja henne. Men jag vet att jag kommer tävla henne hela nästa år, en del fälttävlan men mest dressyr. Jag är ju direktkvalad till Fjord-SM nästa år, så vi får hoppas på en bra placering då. När allt det är över får vi se hur vi kommer göra.. Vi har inte heller råd att ha två hästar i längden. 

1. Hur länge har du haft din fina fjording?

2. Vad heter stallet du har dina hästar?

3. Vilken skola går du i?

4. Hur många timmar om dagen spenderar du i stallet?

5. Vad är den högsta procent du ridit ihop på en dressyrtävling?

6. Har Bravens haft problem med ryggen när du haft honom eller kom det tidigare?
Där har du lite frågor! Kram!! :)

Svar: 1. Jag har haft henne snart i 4,5år. ;)
2. Asknäs Södergård.
3. Tappströmsskolan.
4. Väldigt olika, på vardagar är det runt 1-4timmar. På helger och lov är det mycket längre! ;)
5. 71% i LB med Roxi.
6. Jag vet inte om han har haft ryggproblem innan, tror inte det. Han fick ont i ryggen av den sadeln han hade hos mig ibörjan. Den var utprovad till honom, men den satt tydligen helt fel.

1. Hur kom ni på namnet ponilovers?
2. Vem av er la fram iden att blogga?
3. Hur gick det på bloggträffen och vad gjorde ni?
4. Vad rider du på för bett?
5. Får du månadspeng eller nått, isf hur mycket?
6. Hur ser ditt rum, hus och stall ut? Kan du inte fota? :D
Asbra blogg, du är jätteduktig på att rida och kommer gå långt :D

Svar: 1. Det var Elina som kom på namnet, ni får fråga henne hur hon kom på det! ;P
2. Minns inte.. Elina fick jag för mig. ;)
3. Det var inte många som hitta dit, då det var så sjukt mkt folk. Dock hittade några stycken. Vi stod väl och prata och tog ett foto. (Elina har det på sin mobil och är seg på att ladda upp det). Men på söndagen var det jätte roligt, då det var väldigt många som kom fram o prata, och ville ha foto. ;D
4. oftast tre delat. :)
5. Har ingen månadspeng. :/
6. Jag har visat er mitt rum en gång, jag laddar upp videon igen! Vi har också visat stallet för väldigt länge sen, men nu ser stallet annorlunda ut, så jag o Elina får ta och filma (kanske fota) igen! Jag måste fota/filma mitt hus också om ni vill se ;).

Tack så mycket! ^^





OM jag skrivit nått weird, så får ni säga till! För jag är väldigt trött just nu och brukar det bli massa fel!

/Vicky


Kommentarer
Postat av: alva

Har du några tips på fälttävlans-tävlingar (haha vilket namn?) får du gärna skriva ut dem här på bloggen! Jag vill så jävla gärna tävla det nån gång.. :)

2011-12-29 @ 20:55:20
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/
Postat av: Anonym

Men hade du inte kunnat lära Roxi några nya skolor?

Jag tycker det är så häftigt med kallbloden som har lärt sig så bra dressyr, har sett klipp på en fjording på youtube, den med lång man som du visade i en frisyrbild på fjordingar. Det är häftigt! Liksom lite mer speciellt! Hade man inte kunnat lära henne tex. piruetter och piaff, så bra som hon själv kan liksom?



Jag tycker iallafall Roxi är en jätte fin ponny, hon är så söööt! Men om du verkligen måste/ behöver "bli av med henne" kan du ju kanske hyra ut henne? Många vill säkert ha henne, så fin som hon är och dessutom utmärker hon sig bland alla andra vanliga ponnysar, en fräck, välutbildad fjording med bra gångarter!

2011-12-30 @ 22:08:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0