Om Elina Mellberg

Hej!
Jag heter Elina Mellberg och är 16 år gammal. Jag är då hoppryttaren på denna bloggen och tävlar för VALLENTUNA RIDKLUBB. Jag bor tillsammans med min familj mamma, pappa och tvilling småsyskon i ett hus på Ekerö. Ca 5 minuter med bil och 15 minuter genom skogen ligger stallet som vi äger med 17 boxar. Vi fyller ut 4 av dem själva med våra ponnyer, Majsan A-ponny, Mint B-ponny, Frans C-ponny och Solle D-ponny. De övriga 13 boxarna hyr vi ut. Jag går första året på Jensen gymnasium där jag trivs jätte bra! Ni kan läsa mer om min vardag här: http://elinamellberg.blogg.se/?tmp=14195854

 Tänkte köra presentation av mina två ponnyer.


Misteur du Gasseau
Eller Frans som vi kallar honom pga att han kommer från Frankrike. Han är en valack född 00. Jag har haft honom i 3½ år nu och min syster håller på att rida sig in lite på honom och startar några LC-LBer. Jag och Frans har tillsammans tävlat upp till nationell MSVB med okej resultat, placeringar upp till nationellt LA+5. Frans är en jätte mysig ponny som har två sidor, jätte glad eller skit förbannad. De stunder när han är förbannad är t.ex när han får mat eller får komma ut bland de sista. Sen har han sina stunder när han bestämmer sig för att studsa och springa osv i ridningen, han brukar även få för sig att tvär vända när man rider och när man säger åt honom så ställer han sig upp. Men oftast så sköter han sig jätte bra! I hoppning så blir han lite feg när det blir högre och vågar inte hoppa i de lägen när inte allt är perfekt, alltså- han vill inte slå sig. Jag har många fina minnen ihop med denna mannen som tyvärr håller på att lida mot sitt slut. Tillsammans tog vi DM-guld 2009, deltog i division 1 lag 2010 mm.





Solero 33
Solle som han kallas är min oranga D-ponny. Han är en valack född 1998 som jag haft i 2 år. Han är imort från Tyskland och hoppar som en satan. Dock är han inte den lättaste ponnyn så det har tagit ett bra tag att lära sig. Han är super känslig för både vikter och i munnen, han är het och galet stark. Tillsammans tävlar vi upp till Nationell MSVB med vinster och placeringar och kvalade MSVA. Solle är den mysigaste hästen jag haft att ha och göra med från marken, han älskar att gosa och vi kan stå i timmar huvud mot huvud eller näsa mot näsa. Dock är han lite jobbig att leda men det har han bättrat sig på rejält! Tillsammans har vi tagit DM-guld 2010, segrare Södertörn cup 2010, elit allsvenskan 2011, lag-DM 2011, ridsport ponny cup final 2011, globen kval 2011.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Hej, kan inte du uppdatera och lägga upp information om knatte här med? :)

2012-11-22 @ 11:49:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0