Gästbloggare nr 4

 
Hej, jag heter Maja och är 14 år. Jag tränar och tävlar min 7 åriga ponny strawberry jam som jag  lånar från en som heter camilla, hon har en liten rid skola där han inte trivdes och då fick han stå på lösdrift. Han blev nästa inte riden alls, när han kom tillmig den 7 jan hade han vilat i över 3 månader och ksk gott ca 6 gånger eller så. När han kom till mig fick jag och mamma börja om med utbildingen. Han stegrade när man skänklade på han och vart sur när man tog lite löst i munnen. Men nu skulle han aldrig göra något dumt med någon ryttare. Han var allmänt knäpp om man får säga så. men nu ca 5 månader efter så tävlar vi 50-60 utanproblem och ska snart stara våran försa 70 cm klass.
Han har tatt mig från att inte våga hoppa till att våga hoppa 80 cm på5 månader han är det bästa som hänt mig.
På våran första hppträning hoppade vi 80 cm, jag är nöjd.  Camilla som jam kommer i från köpte min shettis 
förra året. Han var 6 år och dog i vintras bara 6 år gammal... Min under bara melker som han hete var borta han fick 
blogförgifting och vart jätte sjuk. Han somnade in i hennes knä. Hon fösrökte med allt för att han skulle bli bra, han var den puläraste av alla ponnysar 
på hennes ridkola. Han var den första hon köpte in till den och den första hon förlorar på ett väldigt traiskt sätt. Men nu orkar jag inte skriva mer om han jag saknar han så mycket. Jag fick  hem melker till mig den 7 oktober 2009 på min födelse dag alltdså min bästa födelsedags present dog det kan inte vara sant. jag minns exekt vad mamma sa när hon skulle säga det till mig  hon sa, Nu är det så att melker dog i natt. När hon sa det så grät jag hella natten  jag grät i säkert 2 dagar. Han har lärt mig jätte mycket  i år hoppade ja 80-90 cm och det har jag aldrig vågat gjort  förut.  Vi ska nu köpa han :D 
När jag inte rider så fotar jag jätte gjärna;D Eller så är jag med kompisar  och bloggar :D 
Nu har jag ingen anning om vad jag ska skriva jo färsten.
Viktoria och elina, 
ni är mina två förebilder jag siktar på att bli lika duktig som er.
Hoppas att ni rider i svenska landslaget  någon gång.
filmer på oss 
http://www.youtube.com/watch?v=jBySRCfWVBk
första gången jag går kavelleti med han- 
http://www.youtube.com/watch?v=OKKTJpdtfG0
hoppar 55-60-http://www.youtube.com/watch?v=Lun8dh-0Y-Q&feature=related
om ni vill läsa om mig så gå in på http://bloggenommittlivsomryttare.blogg.se
http://teamdh.bloggplatsen.se

Kommentarer
Postat av: Bella Pettersson

hoppmuffarna.blogg.se glöm inte att checka den varje dag & kommentera ! :)

kram Bella ! :)

2011-07-15 @ 15:25:41
URL: http://hoppmuffarna.blogg.se/
Postat av: Annie :)

Hej , tråkigt att din häst dog.. men en liten konstig sak som jag märkte vara att du skrev: "Han lärde mig allt i år hoppade vi 80-90 cm har aldrig vågat det. Vi ska köpa han! :D "



Ska du köpa han när han redan är död??!

aja du kanske skrev fel.

Till Elina och Vicky: jätte fin blogg tjejer :)

2011-07-16 @ 18:58:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0