Hästar jag provridigt innan Braven

Det var några som var intresserade av att jag skrev om några ponnyer jag provred innan Braven, så här kommer några av dom!:

Pocahontas
Jag provred henne på våren 2009. Hon hade gått MSVB i hoppning då och var född 1999 (D-ponny). Hon stod någonstans i Uppsala och vi var där sammanlagt 4gånger tror jag. Jag gillade verkligen henne och vi till och med besiktniga Pocca (som hon kallades) men hon gick inte igenom, hon var halt på båda frambenen och var tvungen att bli behandlad. Efter att ha väntat på att hon skulle bli frisk igen i 1-2månader, gav jag upp och åkte och kolla på andra ponnyer.




Jojjo
Han var ett fullblod (D-ponny), tror jag och hade gått en hel del fälttävlan. Han stod i Norrköping. Men han passade mig inte, han var för jobbig och springig hela tiden. Inte i min smak. Har tyvärr ingen bild på honom. Det var också 2009, våren.

Sen var det en till ponny som jag åkte ända ner till Mantorp och provred. Jag har inget minne av vad den hette eller när den var född. Det var iaf en D-ponny och hade gått MSVB i hoppning. Jag hoppade upp på hästen och 5minuter senare, hoppade jag av och sa att det inte var den hästen jag leta efter.

DJ Keep On
Jag provred henne 2gånger. Jag var helt såld. Hon hade gått MSVB i hoppning (elitserien) och var född 2001. Det här var våren 2009. Vi skulle besiktniga henne sen efter 2veckor, så hade ägarana åkt iväg tidigare och kollat henne och hon var inte alls fräsch. Så henne var jag tvungen att släppa direkt men det kunde jag inte riktigt.



Attyrory Black Cat
Hösten 2009 provred vi Katten i Köping. Han hade gått MSVB i hoppning och var född 2001. Jag provred honom 2gånger och jag gillade honom verkligen men jag var för osäker. Ägarna sa att jag red honom bättre än vad alla dom andra hade gjort tidigare, det var roligt att höra. Det ska ju verkligen klicka mellan hästen och ryttaren, men det gjorde det inte riktigt mellan oss. Så tiden gick och sen ringde dom och sa att han var såld. Då var det bara att släppa honom med.




Pocahontas blev senare såld till en annan tjej som tävlar med henne MSVB och var med i globenkvalen 2010. Katten blev såld till en tjej, som nu vunnit Lag-SM på Strömsholm 2010.

Men till slut fick jag min drömhäst, Brave Heart♥




Kommentarer
Postat av: Anette Nord

Världen är bra liten :)

Känner Lisa som hade "Katten" :)

han är en riktigt fin & tuff liten pålle :)

2011-01-22 @ 03:41:03
URL: http://anette-nord.blogspot.com
Postat av: Felicia

Hur kom det sig att du nästan bara kollade på hästar som gått höga klasser i hoppning när det är dressyr du satsar på? :)

2011-01-22 @ 08:21:31
Postat av: amanda

Jag undrar det samma :P Du tittade nästan bara på hopp ponnyn och ingen hade gått dressyr? :S

MSVB i hoppning hade dom flesta hästarna gått och inte så högt alls elr knappt ingen dressyr. Så köper du Braven som gått SM i dressyr och inte mkt hoppning, lite konstigt tycker jag så dte får ta och förklara dig lite här nu ;)

2011-01-22 @ 19:07:24
Postat av: Anonym

Vill också gärna ha en förklarimng :)

2011-03-28 @ 14:41:56
Postat av: rebecka

Nu har Beatrice nyberg Katten och dom ska tävla falsterbo horse show :)

2011-04-26 @ 23:24:55
URL: http://rebeckabyzance.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0