hur du flätar pannband

jag vet typ hur man gör:D men vilka är dom bästa banden till det?

Svar;
Det är olika vad man själv tycker, men jag använder mig utav sidenband i bredden ungefär 1 cm, tycker att det funkar jätte bra att fläta med den storleken, och jag tycker att dom blir lagom stora också, men det är ju en smak sak, ju bredare band ju större blir trekanterna!




1. välj 2 färger.


2. knyt ihop änden och dra igenom "öglan" på pannbandet så att knuten hamnar i "öglan" så att du har lika långt band på vardera sida.



3. Vik ner det översta bandet snett neråt och håll det spänt med hjälp av ett finger på baksidan samtidigt som du viker upp det undre bandet och spänner det på baksidan med fingret, sen fortsätter du så hela vägen så att det blir ett sicksack mönster!



Sen rosetterna så är det bara att klistra och klippa lite själv, men kan försöka förklara lite här nedanför hur jag brukar göra så ni kan få en litet hum om hur man kan göra! :)

* Jag brukar ha 3 olika tjocklekar av band på mina rosetter, först ett band som är lite bredare en det som jag flätar själva pannbandet med och sen ett som är lite smalar.

* Jag brukar klippa ut 2-3 cm långa bitar av banden och sedan vika dom som ett rosa band ni vet, fast så öglan där uppe blir som en spetsig hatt.

Jag klistrar dom på en rund kartong bit, först dom bredaste (största) längst ut sen mindre och mindre innåt och sen så kan du sätta på nån liten fin knapp eller pärla eller vad man nu vill så att det blir såhär ;


Sen om man vill ha band nerför rosetten så är det bara att limma på det också!


Några fler frågor så är det bara att fråga, ska försöka svara så gott jag kan på dom! :)
Lycka till!

                                             

Kommentarer
Postat av: Ida

Säljer du pannband också? :)

Isf, för hur mkt? :)

2011-01-25 @ 08:23:10
URL: http://juniorryttaren.blogspot.com
Postat av: Leila

jag undrar också om du säljer pannbanden och får hur mycket?

2011-01-25 @ 14:56:03
URL: http://trollislella.bloggplatsen.se
Postat av: Emelie Carlsson

fattar inte hur man gör grejen i jämte typ stjärnan eller vad man säger:)

2011-04-21 @ 23:51:07
URL: http://duvetmemme.blogg.se/
Postat av: Joanna MUELLER

Hej :) Jag kom in på din blogg när jag sökte på hur man gör egna pannband och jag har förstått hur man gör själva pannbandet men inte rosetten. Tror du att du kan förklara tydligare eller har du någon video där du gör? Skulle bli jätte glad för svar :)



/ Joanna

2011-10-16 @ 16:58:39
URL: http://joannamueller.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0