Choklad muffins

Jag och Anna gjorde choklad muffins för ett tag sen (recept finns längst ner i inlägget) , dom blev supergoda! (det här är inget hästrelaterat men det gör nog inget ;D)

Sen kollade vi på en film som hette The Breake Up, som jag själv tycker var rätt dålig. Men den som vill se en film om när två personer bråkar hela tiden, är detta kanske en film för dig! ;)






Jag och Anna

Anna, Jag och Becca (min syster)

haha vilken fin bild i slutet, man ser ju ingenting :S jaja så blev iaf resultatet! :)

Ingredienser

ca 14 muffins
2 2 st ägg
1 1 dl socker
1,5 1,5 dl mjölk
0,5 0,5 dl 50 g, flytande matfett
2,5 2,5 dl vetemjöl
2 2 tsk bakpulver
2 2 tsk vaniljsocker
0,5 0,5 dl kakao

Gör så här

1. Sätt ugnen på 225°. Vispa ägg och socker pösigt. Tillsätt mjölk och matfett.

2. Blanda mjölet med bakpulver, vaniljsocker och kakao och tillsätt det. Rör till en jämn smet och fördela den i muffinsformar av papper eller använd en muffinsplåt.

3. Grädda i 10–12 minuter.


Kommentarer
Postat av: carro

Oj vad lik du är din syster ;o

2011-02-13 @ 10:04:30
URL: http://skraddarbacken.blogspot.com
Postat av: hannah

Hur gammal är din syster? :)

2011-02-13 @ 11:13:53
Postat av: Stina

Vad gott ;)

2011-02-13 @ 12:56:16
URL: http://lovestina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0