elaka kommentarer

Jag tänkte ta upp en grej i ett inlägg, nämligen elaka kommentarer.


Har du fått elaka kommentarer någon gång? Nån som verkligen sårat dig?


Det kan jag säga, jag har fått tusentals. Några av dem har verkligen sårat mig, så fruktansvärt. Jag kunde gråta av samma kommentar i dagar. Det här var länge sen, men det började när jag köpte Braven. Jag visste inte vad det innebar när jag gav ut mitt namn, om jag inte hade gjort det så hade jag nog inte gett ut det.

Dessa frågor ställer jag mig varje dag: Varför gav jag ut mitt namn? Varför skaffade jag blogg? Jo, det kan man undra.

Den kommentaren som sårade mig mest, var inte "Du kommer aldrig kunna rida honom så bra som Linn" utan det var "Det kommer aldrig bli ni två". Det var som ett hugg i hjärtat.

Många tror att de som köper en Elitponny kommer ha en färdig ponny som det är bara ut och tävla på, men riktigt så är det ju inte. Braven är ingen lättriden ponny fören man "kommer på" hur man ska rida honom, och det förstod inte många. Att leva upp till allas förväntningar är inte lätt.

Jag tror även att det finns många som sitter i samma sitts som jag gjorde. Jag tror mest att de elaka kommentarerna är ren avundsjuka och de som skickar dem, skulle göra allt för att vara i ens position. Så stå upp för er själva och låt ingen trycka ner er.


All skit jag har fått ta, det som har gjort mest ont.. har gjort mig ännu starkare! Jag har lärt mig hur jag ska hantera kommentarerna och gjort om dem till utmaningar.

Jag vet inte hur långt jag och Braven kommer komma tillsammans, men jag vet att jag alltid kommer ha en bästavän under hela resan och han kommer inte gå någonstans. Det är han och jag nu, o så kommer det vara i lång tid framöver.♥


Bravie♥

/Vicky

Kommentarer
Postat av: Mimmi

Kan ju helt ärligt säga att jag ALLTID tyckt du passar bättre med honom :) vet inte vrf, de ser liksom bara bättre ut, kanske inte formen, men ni två tillsammans liksom, om du fattar :) sen tar de ju ALLTID MINST 1 år innan man lärt känna en häst :) lycka till i framtiden<3

2011-12-14 @ 13:17:02
URL: http://miimmis.devote.se
Postat av: Cecilia Nordh-Lindsjö

Jag vet hur det känns, även fast jag inte har en elitponny och han är inte min på pappret. Är fodervärd på honom och han står på en ridverksamhet och går lektion 3 dagar i veckan( 1 lektion med mig) annars rider jag honom de andra dagarna. Jag har tagit honom dit han är idag och alla har så stora förväntingar på oss. All press gör en galen. Och alla elaka kommentarer jag fått på min blogg från folk i stallet? Det gör det inte lika lätt att lita på folk när man är där. Jag undrar varje dag vem det var som satt och skrev dom där kommentarerna för att såra mig. Visst jag tror jag vet vem, men det är inte så att jag attackerar henne, som du skrev jag tror att hon är avundsjuk.

Du är stark Vicky, en förebild.

2011-12-14 @ 13:19:16
URL: http://ciccisofia.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du har gjort ett superbra jobb med Braven!

2011-12-14 @ 13:31:44
Postat av: Amanda

Dagen du skrev på papprena så blev det ni två. Ni passar bra ihop och man märker att han är en svår ponny, alla som sagt/säger saker som att ni inte passar ihop måste vara blinda. Både du och linn passar på honom och visst linn kanske rider honom lite bättre men hon utbildade honom från grunden och det tar mer än ett år att få ett sådant starkt band. Jag tycker att du har gjort ett toppen jobb med honom, känns lite som att han är en ponny som man inte kan stressa fram framgång vilket du inte gör vilket jag tycker du ska ha cred för! Om ett år så kommer ni att vara lika bra tillsammans som linn och braven var, om inte bättre!

2011-12-14 @ 13:41:42
URL: http://amadahed.blogg.se/
Postat av: Amanda S

Jag tycker att du verkar vara en otroligt duktig och ambitiös tjej och jag är säker på att du kommer ta dig långt med båda dina ponnyer. Stå på dig, klart folk blir avundsjuka jag skulle då inte tacka nej till att byta plats med dig;) Men varför trycka ner någon för det, man måste ju kunna glädjas för andra! Lycka till :)

2011-12-14 @ 15:44:50
Postat av: Filippa

åhh, jag vet hur det känns! Jag köpte en ponny i september som gått de högsta klasserna - ända upp i EM. Vilken press! Alla förväntar sig att det ska gå skitbra hela tiden, fast de knappt sett hästen.

Du är stark, och Braven är superfin nu!

2011-12-14 @ 16:45:20
URL: http://filippajohansson.devote.se
Postat av: Jossan

Det är bra att d inte tar åt dig längre! Du och Braven är jättefina tillsammans :)

2011-12-14 @ 17:22:14
URL: http://frysmarkt..blogg.se/
Postat av: Irma - topponys.blogg.se

helt ärligt har jag alltid tyckt att du ridit honom bättre än Linn! Du rider honom mjukt och får honom verkligen över ryggen! :)

Det kommer alltid finnas haters, men dubbelt så många som tycker du gjort ett bra jobb med honom!

2011-12-14 @ 19:59:21
URL: http://topponys.blogg.se/
Postat av: Lovisa Fransson

Det är bara ren avensjuka!

vem vill inte rida braven lixom ;)?

Linn sålde han till dig för hon visste att ni var ett tsm!



forsätt kämpa , ni är sjukt snygga tsm :D

2011-12-14 @ 21:23:36
URL: http://lovisaffransson.blogg.se/
Postat av: thea

naw! va fina ni är!

2011-12-14 @ 21:26:19
URL: http://dandyhoppet.blogg.se/
Postat av: nea :)

stackars dej :( även fast jag inte känner dej tror jag att ni passar jätte bra ihop och att du rider jätte bra <3

jag vet hur det känns med taskiga kommentarer,det är inte kul när man inte gjort nåt o nån e så taskig :/

Kram <3

Ps:söt häst+du <3

2011-12-15 @ 16:53:28
URL: http://mhlj.blogg.se/
Postat av: Ida

Samma sak för mig.. är ju så tråkigt när alla bara ger en skit, man vet ju direkt att dom är avis! Du och Brave Heart passar jätte bra ihop! Om det nu skulle vara så att du inte kan rida Brave Heart lika bra (vilket jag inte tror) så kan det ju bero på att du inte haft Brave så länge? Det tar ju låångt tid att lära känna sin häst på riktigt! Lycka till med med brave!

2011-12-15 @ 21:43:07
URL: http://www.barbacka.devote.se
Postat av: Linn Forsström - livet på Stuteri Ängsbacken

Bra skrivet!

Det tar minst ett år innan man har ridit in sig på en ny häst och hittat alla knappar, det spelar ingen roll om hästen har tävlat EM eller LC:1 klubbmästerskap. Man får inget band mellan sig på en dag. Du ger dig och Braven tid att lära känna varandra på, och det är det sättet som ni blir starkast, mest samspelta och lyckligast på.

Jag är bombsäker att vi kommer få se er högst på resultatlistan många gånger!

2011-12-15 @ 23:55:25
URL: http://linnforsstrom.blogg.se/
Postat av: sandra

ni är grymt fina ihop :D

2011-12-16 @ 21:09:19
URL: http://halsoboost.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du gör ett sjukt bra jobb med honom! Alla är bara avundsjuka för att det var just du som fick köpa honom, jag tror det är rätt så många som har drömt om att köpa honom. Men bry dig inte om dom, visa bara att du inte sjunker lika lågt som dom. Ni kommer gå långt! ;)

2011-12-18 @ 13:53:53
URL: http://mandies.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0