frågor & svar +video

anonym om bilder från igår!:

red du i nedsittning i traven eller red du lätt? men har valt ut de bilder där du sitter ner?

Svar: Jag rider lätt på ganska många av bilderna där jag travar skulle jag tro, några kanske var i nedsittning. ;)


Här sitter jag ner i traven ;)

Johanna om fördomar:

På tal om fjordingar, vilket tycker du är snyggast? Stubbman eller längre man? :)

Svar: Stubbman helt klart!



Amelie om fotografen Linnea:

Har inte du hela tiden sagt att Roxi är så stark? Nu skriver du ju att hon inte alls är tung eller jobbig :) Lite förvirrad bara.

Svar: Joo Roxi är väldigt stark, men hon är varken tung eller jobbig. När man ska rida henne i hög form så kläms hennes svullna köttlar (finns precis ganaschen). När de tar emot blir det svårt att rida henne i en hög form. De kommer aldrig gå bort och hon kommer alltid vara mer eller mindre stark, detta är någon alla tränare och veterinärer sagt. Så det är bara att leva med att hon kommer alltid vara stark.

Även fast hon är stark, så är hon otroligt "uppe" när han man rider henne och är inte alls tung. :)




/Vicky

Kommentarer
Postat av: Kim

De allra flesta fjordingar har uppsvullna körtlar, min har det med..

2011-12-11 @ 20:23:47
Postat av: Ebba

Naaaaaaaaw

2011-12-12 @ 14:21:14
Postat av: Ina Ögren

Haha bara för att en häst är stark betyder inte det att den är tungriden..? ;)



Min kompis spinkiga hopp-ponny är till exempel SJUUKT stark, men ingen har någonsin undrat om den är tungriden ;)

2011-12-14 @ 11:00:37
URL: http://ponnyskruttarna.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0