STALLET

Wehoo, idag har det blivit en rätt så lång stalldag faktiskt! Pappa och jag fick ta hästarna då mamma Jesper och Jossan skulle åka med mormor till sta för att handla lite klappisar!

Det snöade som bara den och den hur blött som helst eftersom att det var nån plus grad. Började med att rida ut på Solle och ställde Frans i boxen eftersom att jag skulle klippa båda. Klädde in solle i mint rid regntäcke och en lös regn hals. Haha, de är ju inte så bra om de är blöta när man klipper så så fick han gå. Han var jätte lugn och fin och lyssnade jätte bra trots att jag inte hade något bett i munnen! :)

Efter det så fick Frans och Solle äta lunch i boxarna medans jag mockade till Majsan och Mint. Undertiden jag klippte F&S så mockade pappa deras boxar. han bytte även vatten till alla 4a och jag fixade maten! :)


Nu ser iallafall Frans och Solle lite mer ut som sportponnyer och inte några som gått i en skog någon månad utan att någon tagit hand om dem! ;P

image description

Lyckliga ponnyn!

/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0