RIDPASS IDAG OCH IGÅR

Igår
Skulle först bara rida en polle men slutade med att jag red 3 hehe.
Först så red jag Emil, den största hästen vi har i stallet. Han är både krallig och stor så jag trodde först att han skulle vara tung, men han var helt tvärtom. Han var lite lat och tog för sig en del såsoom sakta av i gångarten han var i osv. Men ju längre jag red desto fler knappar hittade jag och han var väldigt rolig. Cissa som äger honom var med och berättade för mig hur jag skulle göra osv. Det är så att jag kanske ska få ta hand om Emil när hon åker bort i några månader vilket skulle vara mega kul! :D

Solle gick så himla bra. Han hade stått i några dar då det varit så hårt ute så han var ganska pigg i början. Hehe han kändes som en lite skit efter att jag ridigt Emil. Jag tog tillbaka honom i en lugnare gallop och verkligen red honom frammåt samtidigt som han skulle vara kvar i samma tempo. Han kändes så jäkla bra. Det var exakt den galoppen vi hade på Skästa i Ridsport ponny cup där han var så jävla bäst! :D



Frans red jag bara en kortis på då han har en ta lugnt period nu! låg och katrade lite med hoom helt kravlöst och han var jätte fin! :P

Idag
Red över vägen idag på Solle med Essie och Mary. Det gick någorlunda bra i början, han var lite stressad men annars okej. när vi var på väg hem så trippade Solle på rejält och Essie skrittade långt före med Mary, Solle
vart bara mer och mer stressad när han inte kunde se dem så jag fick sitta och klappa honom hela tiden och försöka få honom lugn men det funkade inte så bra... Så när vi var över på våran sida igen så galopperade vi på grusväge för att hitta känslan vi hade igår oh den kom på en gång han var helt sjukt dunder fin. Efter det så kunde han även skritta lugnt hem.

Tror dock att jag bara ska rida ut ensam med Solle då han blir så himla orolig när han går efter någon annan som går så långt före.

Det var träning idag inför Lucia grejen imorgon, Frans tyckte att det var skojjigt, hehe Red bara igenom det
kanske en halvtimme sen red jag igenom Fran slite fort. Ha var super fin oh sökte stöd i tygeln, kanon bra! :DDD


Bild på Fran och brave förra vintern


/Elina


Kommentarer
Postat av: julia

Helt sjukt vilken sjukt häftig & grym ponny han är Solero!!

Passar dig som handen i handsken :)

2011-12-10 @ 17:47:32
URL: http://teamgv.blogg.se/
Postat av: Anna

Vilken liten gummiboll Solle är! ^^

2011-12-10 @ 18:02:58
Postat av: Lovisa Fransson

skimmlen gämte dig , vem var det ?

tycker jag känne rigen henne :)'

jätte gärna ett svar :)

2011-12-11 @ 10:13:28
URL: http://lovisaffransson.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur rider du solle för att lugna ner honom på hinder? funderar eftersom det liksom inte blir ett flyt när han studsar så mycket och gasar in i botten på hindren.. Hur tränar du liksom honom på hinder? :)

2011-12-11 @ 22:01:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0