DAGENS RIDPASS

Hehe, idag vart det 3 stycken hästar igen! :)

Började med att rida på Frans. Passade på att hänga med Essie över vägen. Väldigt mysigt var det idag då solen sken och det var varmt! :) Frans var jätte fin idag och lyssnade verkligen jätte bra på mina förh¨llningar! Haha vi stötte på en hundvalp som kom springades när vi red igenom sandtaget, den sprang runt hästarna och skällde som en tok. Den hade tydligen inte sett hästar förut. Jag vart lite rädd då Frans hatar hundar och var rädd att han skulle sparka till den. Men istället så ställde han sig några gånger på bakbenen, vågade dock inte säga åt honom utan försökte bara få honom att ta det lugnt då jag inte kände för att han skulle kliva på hunden. Men det gick bra!

Solle tog jag även han en sväng med över vägen. Han var väldigt stissig och kollade på allt, lite spänd och så. Men ändå så lyssnade han bra på mina förhållningar. Dock vart han som bäst i slutet! :)

När jag väntade på pappa i stallet då han skulle hämta mig eftersom att Jossan skulle hoppa Ester så frågade Cissa om jag ville vara med och hoppa på Emil. Det tackar man ju inte nej till så jag tog in honom och fixade i ordning och red ut på banan till de andra. Hade inte direkt så höga förhoppningar då jag aldrig hoppat en stor häst förut och Emil kan tydligen vara lite busig, stanna på hinder, sparka, bocka och ha sig. Men det gick verkligen över förväntningarna, det gick faktiskt riktigt bra. Jag är hur nöjd som helst och det var verkligen super kul! Han är ju inte heller så liten :P Vi gjorde lite lydnads träningar och han lyssnade jätte bra! Hoppade 100cm på honom och det kändes som att han inte ens tog i. Men jag hoppas att jag får hoppa honom någon mer gång då han verkligen var rolig! :)

Ska ladda upp film från hoppningen med Emil senare ikväll då vi kommer hem från familjen Törnell (Vi ska till dom nu på middag) Sen ska ni även få några bilder som Joanna var snäll och tog.

Hörs senare!



/Elina

Kommentarer
Postat av: Stina Björklund - hon som blev länkad av Linn Olsson ;)

Vilken lyx att få rida tre hästar :D



Jag satsar på att 2012 blir Sveriges största hästblogg, tror du jag kan slå dressyrmupparna? Det måste du kika in på min blogg för att se!

2011-12-25 @ 20:41:53
URL: http://stinabjorklund.blogg.se/
Postat av: Anonym

vem är ester? :)

2011-12-26 @ 19:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0