1x3cm..

För er som inte läst 2012 nya regler i TR angående utrustning borde nog göra det.

Jag blir bara arg och förvånad, stämmer verkligen detta så undrar jag vad man ska ha på sig? Man kan ju inte rida rut med tejp över alla märken liksom. Jag menar, inte ens en Jofa hjälm kommer ju gå att rida med.. Ska man göra egen hemmagjord utrustning? Fattar ingenting.

Rutan nedan är 1x3cm, det är nog precis att jag får ha min animo kavaj, puuh.  

Dock så kan listan göras lång med de saker jag inte kan använda. Vem är det som kommer på dessa idiotiska ideer?

Är nog ganska helt säker på att detta inte kommer fungera. Ska alla ryttare byta ut sin utrustning och mot vad liksom. Nej detta kommer nog inte accepteras och jag tror att det är många som kommer "skita" i vad som står och rida med sin utrustning ändå.


Såhär står det i TR;
”2. Identifiering av ickesponsortillverkare
På tävlingsområdet och under prisutdelningar får namn eller logotyper som identifierar
tillverkaren av icke-sponsrade kläder, utrustning och/eller fordon endast förekomma
en gång per klädesplagg, utrustning och/eller fordon och endast på en area
som inte överstiger:
2.1 Kläder och utrustning
3 cm² (1 cm hög och 3 cm bred) för kläder och utrustning med undantag för selar
under körning.”

Det finns en sida på FB
där man kan gå med för att försöka stoppa detta påhitt som någon rolig männsika kommmit på. Sidan hittar nu HÄÄÄÄÄR.

/Elina


Kommentarer
Postat av: Elise vognild

Ingen kommerj u kunna tävla, varken för att man har knappt någon utrustning utan logga och sen har väl ALLA transporter logga ??? helt sjukt och IDIOTISKT. Sämst regel... jag kommer iaf fortsätta använda min utrustning, oavsett om det finns en logga på eller inte!!

2011-12-24 @ 08:46:22
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/
Postat av: Sandra

Åhh, hatar regeln!!

Inte för attt jag vet så mycket, men tror inte du får ha din animo kavaj va? För om jag inte har helt fel så står det väll animo på knapparna? Och om det gör det förekommer märket mer än 1 gång per produkt eller nått såt :((

Rätta mig om jga har fel

2011-12-24 @ 11:22:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0