SKA INFÖRSKAFFAS

Fick prova Vicis det här lite roliga bettet hon har på Roxi idag på Valpen. I början var han lite stretig i munnen och hängde i bettet och drog mig ur sadeln. Men efter ett tag så vart han riktigt mjuk och han kändes väldigt bra på bettet när han kom till det stadiet. Det är bra när jag hittar lite olika bett som funkar på honom eftersom att det är väldigt bra att variera bett. Dock så går han bäst på pessoa än så länge då han blir lättare att hålla ihop, sen funkade det här bettet väldigt bra också då det har en hävstångseffekt också, sedan vanligt 2 delat. Som ni hör så värkar det som att Valpen vill ha två delade bett! :)
 
Så här ser detta roliga speciella bettet ut som man inte ser så ofta. Funkade bra på Valpen, och vet att Vici är sjukt nöjd med det på Roxi då hennes form blir bättre, även Joanna är nöjd med det på Cappi. Finns att köpa på hööks för 199:- om någon skulle vara intresserad av det.
 
 
Jag hade tänkt att skicka förbi pappa till hööks någon dag, eller om vi åker dit i helgen för att köpa det bettet, samt ett pessoa med endast 2 ringar då jag bara använder den andra ringen. Sen ett billigt slit träns som jag kan ha hemma. Onödigt att slita på Dyonet varje dag som inte är världens billigaste träns kanske!
 
Kollade på lite olika träns nu när jag ändå var inne på hööks hemsida och hittade en del fina. Men detta Dyon inspirerande träns fastnade jag för pga att det är snabb knäppe både till bettet och på tyglarna vilket är super bra eftersom att jag lär byta hej villt mellan olika bett. Det tar ju ett tag och hålla på med de jobbiga spännerna hela tiden, och då blir det mer att samma bett får sitta på under en längre period. Jag ser detta som ett mycket underlättande moment, så lutar nog mot det. 499:- kostar det.
 
/Elina
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0