Roxelina´s bett

Det är en del bloggläsare som har frågat om bettet jag har på Roxelina. Det är ett Hanging cheek snaffle bett och är godkänt bett enligt TR för ponny och storhäst (Godkänt i Dressyr, vet ej om det är godkänt i hoppning). 
 
Bettet fungerar riktigt bra på Roxi! Alla bett jag prövat har hon bara hängt sig i och varit jätte stark men med det här bettet så hänger hon sig inte lika mycket i handen och är inte lika stark. Förr klagade domarna på att Roxi gick i för öppen form men det har de ej skrivit om under den tiden jag tävlat med Hanging cheek snaffle. Jag tror bettet är lite stakare än de andra "vanliga betten" eftersom jag tycker att det ser ut som den har en pytte liten hävstångseffekt. Rekommenderar bettet starkt!
 
Finns att köpa på Horze och Hööks, dock kallas bettet ett annat namn på hemsidorna.
 
 
 
/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0