CLINICEN IGÅR

Var som jag skrev på clinic igår för Angelica Augustsson och Douglas Lindelöw. På rak arm hade jag förväntat mig mycket mer faktiskt. Jag ska inte säga att den var dålig, för det var den verkligen inte, men med tanke på hur duktiga ryttare det var som höll i den så hade jag hoppats på mer. Jag tycker inte att man fick ut så jätte mycket av den faktiskt, Angelica och Douglas pratade inte så himla mycket utan det var mest en kille som pratade om hur de red och ställde en fråga till dem ibland. Dock var det väldigt kul att se de rida på nära håll.
 
Jag tycker inte att jag fick ut så mycket av den faktiskt, tyckte att de sa ganska simpla  saker. Men lite hum fick jag iaf som jag ska tänka lite på. T.ex om att hästen slarvar med galopp ombytena (Shadde) så gör en halt och börja om, alltså vara väldigt konsekväns och övertydlig med det man vill för att de ska lära sig. Även om hästen är väldigt framtung så är det viktigt att motorn kommer bakefrån så att han får lite speed där bak och orkar komma upp, också ett typiskt problem jag har med Shadde.
 
 
 
Jag ångrar absolut inte att jag gick på clinicen, väldigt roligt att se dessa ryttare sätta sig upp på helt okända hästar och hoppa 150 cm hinder. Men somsagt, hade helt klart förväntat mig mer, menmen, den var grym ändå! :)
 
/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0