FRAMTID

Jag har inte skrivit så himla mycket om Knatte som ni antagligen märkt, men det är bara för att jag har kännt efter lite så att jag inte skriver något som sedan inte alls stämmer. Som jag nämde tidigare innan vi köpte honom så var det väldigt mycket jobb och det är det kan jag lova. Jag har trimmat honom på ängen varje dag och jag har tyckt att han varit väldigt lång i formen, som en planka typ och gått väldigt mycket på frambenen. Det jag jobbat hemma med är att försöka få upp formen, ett högre tempo så att han börjar komma igång mer.

Jag har inte riktigt vetat om det bara är jag som tyckt att han är väldigt lång och går mycket på fram eller om det är hans "stil" liksom. Därför har jag väntat med att skriva något som sedan skulle visa sig vara helt fel, skulle ju kännas sådär. Men nu har jag känt efter i lite mer än en veckas tid och känslan har inte ändrats. Idag var vi på träning för Arnold för att jag dels ville höra vad han hade och säga och såklart komma igång med träningen med honom.

Det positiva var att han sa exakt det som jag pratat med mamma om, alltså att han var vääääldigt oriden och hade inte riktigt koll på sig själv. Sedan att han gick väldigt långt fram med näsan och att han gick väldigt mycket på frambenen och inte arbetade något med bakbenen. Men det var inga problem och det skulle gå att fixa sa han vilket jag också trott eftersom att jag faktiskt satsade på honom. Han sa att det var väldigt mycket jobb men att det var jag ju van vid, haha, roligt att han säger så fast det är ju sant, fy vad jag har kämpat med Solle och försökt att komma underfund med honom! :P

Han gjorde mig även väldigt motiverad till att kämpa och det var att han sa att det fanns ett hopp i honom och det ska jag fan ta fram nu så att han kan bli så bra som möjligt. Nu jäklar, mycket jobb men det kommer  att bli värt det! :D Eftersom att han heller inte är sådär jätte stark så ska jag träna väldigt mycket tempoväxlingar på honom nu i framtiden.

Pappa filmade från träningen idag, ska överväga om jag lägger upp den här eller inte, får se helt enkelt.


/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0