TANKAR OCH FÖRHOPPNINGAR

Har tänkt om en hel del nu och bestämt mig för att satsa på en individ som jag inte är speciellt förtjust i men som jag tror kan bli väldigt rolig. Mycket jobb för att få den just dit där jag vill ha en häst. Jag är berädd att chansa, för det är just vad det kommer att bli isf, en chans på att jag kan få den dit jag vill, vilket jag tror med lite jobb. En väldigt väldigt snäll individ är det, för snäll, så att han blir tråkig.

Hur jag har kommit fram till detta nu kanske ni undrar är för att jag har jämfört hur det har varit när jag köpt mina andra hästar, eller hur det har varit med min och Frans resa rättare sagt. Frans som jag hatade, ja i det stora hela så gjorde jag nog det. En häst som hade ett FRUKTANSVÄRT bakåt tänk som gick och bet sig i bogen och trippade så fort man kortade tyglarna. Folk runt omkring mig som gav mig kommentarer jämnt "har du skaffat dig en symaskin eller?" "Lämna tillbaka den där" "Det är en LC och kanske LB häst".  Men nu, efter några år med jobb på honom så ÄLSKAR jag att rida honom och jag får aldrig sådana kommentarer om honom längre. Det är som att jag har format honom själv. Kan varenda liten knapp på honom.  Jag tror att den herren jag pratar om kan bli lika rolig som Frans.

Berättar mer sen när jag vet mer själv. Delade endast med mig av lite tankar som snurrar just nu! :)


/Elina

Kommentarer
Postat av: Amanda

Lycka till :)

2012-05-08 @ 11:06:08
URL: http://lifeofshowjumping.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0