SVAR


Ni är så fina tillsammans! Hur länge har du haft han? :)

Tack så mycket! :D Jag har haft honom i 2 och ett halvt år blir det nu tror jag.


Hej! Verkligen jätte fina bilder på er! Men det att du rider på pelhambett och hur fungerar det? Kan du skriva lite om det och så. Skulle vara kul.
Visst är dem, linnea är grym! :) tar det i ett inlägg senare! :)

hur har ni lärt stormis att "vinka"?
Det är Clara som ägde honom innan som lärt honom det. tufft va? ;)


Hur gammal är du?
När har du tänkt att sälja honom?

Jag är 16 år, fyler 17 år den 14 juli. Jag tänker rida honom hela mitt ponny år ut, dvs hela nästa år också, sedan får jag se om jag klassar upp honom något år till stor häst tills min syrra känner sig redo att ta honom som hon förhoppningsvis gör. Annars får vi ta ställning till det då.

Först och främst, grattis!
Sen undrar jag, du kanske inte vet i och för sig men då kanske Elina vet.. Hur kvalar man till SM i hoppning med ponny? Måste man tävla MsvA klassen för att tävla SM, eller finns det SM klasser fasst i typ MsvB? Svara gärna om ni vet.. :)

Antar att det är jag som får besvara denna frågan då ;) För en B-ponny så kvalar man SM genom 2 felfria rundor i MSVB (100cm), Det ska vara dubbelnollor om inte bedömning är något annat som t.ex A:0 där man bara rider 1 fas som går på tid på en gång. För en C-ponny krävs det en felfri runda i MSVA (120cm) likaså en dubbel nolla eller felfri i annan bedömning. För en D-ponny krävs det två felfria rundor i MSVA (130cm) för att komma till SM, och det är såklart även här dubbel nolla eller nolla i annan bedömning som krävs.

SM finns endast i MSVA klass och MSVB för B-ponny.

Vad roligt med en nya häst! Det blir säkert jätte bra, men en fråga. Vad hände med Ante? Eftersom att han fick sitt pass i måndags, kunde ni inte ha köpt honom då? Kram!

Ja, super roligt, jag tror nog att det blir bra! :) Massa frågor har rullat in om Ante så svarar lite kort här nu. För er som har missat så var vi jätte när att köpa en häst som hette "Ante" 6 åring som tävlat upp till 120 i Tyskland och nyligen importerad. Jag provade honom och allt kändes perfekt och jag ville verkligen ha honom och så skulle det bli också. När mamma pratar med ägaren i telefon precis innan vi ska åka så berättar han att han inte har något pass till hästen och att det skulle skickas och komma på måndag. Vi var inte speciellt sugna på att åka och betala en häst som vi inte får papprena på. En häst utan papper=inte värd ett skit. Vi föreslog att vi kunde komma på måndag istället, 3 dagar senare och hämta honom istället när papprena kommit. Han vart då jätte sur och tänkte inte hålla honom till oss de dagarna. Där kändes det väldigt oseriöst och vi började tveka på om hästen verkligen hade papper eller vad det är som är fel. Så vi backade den affären.

/Elina


Kommentarer
Postat av: Maja

För att kvala SM på D - ponny så ska man ha en felfri nationell MSVB och en MSVA! :) Det har blivit ändrat alldels precis nyss, alltså för ett tag sedan! :) ;)

2012-05-23 @ 22:46:10
Postat av: Isabelle

Är ni taggade på new york-resan?? :D Upp med en video så att ni är med tjejer!

2012-05-24 @ 15:18:08
URL: http://videofy.me

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0