1 ÅR SEN JAG VAR NÄRA ATT FÖRLORA DIG

Den här låten väcker alla minnen



Idag är det 1 helt år sedan jag trodde jag skulle förlora dig. 1 år sedan du fick åka ambulansen in till Ultuna sent på kvällen. 1 år sedan jag verkligen förstog hur mycket du verkligen betydde för mig.

För exakt 1 år sedan var Solle så halt så att både hovslagare och distriksveterinär inte trodde att han skulle komma hem någon mer gång. Han hade slagit i sig i boxen rejält så att han inte ens kunde sätta ner foten. Distriksveterinären kom ut på kvällen och kollade på honom. Han trodde att det satt i kronranden och tyckte att vi skulle ringa ambulans samt ge han bedövning. Om det skulle varit en spricka när han fick sin bedövning och la tyngd på benet så skulle benet kunna gå av, och då skulle det vara kört.

Som tur var kom Solle hem till mig igen från Ultuna levandes och sen den stunden förstår jag verkligen hur mycket han betyder för mig. Jag kan inte föreställa mig ett liv utan honom, han är min bästa vän. Varje gång jag känner mig irriterad på honom eller han inte lyssnar och vi blir osams så påminner jag mig alltid om att jag faktiskt kunde förlorat honom för ett tag sen. Bara genom tanken blir jag ledsen och står alltid och kramar honom, bara för att få känna hans närhet.

När han stog på Ultuna alla de 4 evighets dagarna så lyssnade jag på owl city, vanilla twilight. Varje kväll låg jag i sängen och spelade den om och om igen och saknade honom så mycket.

Varje gång jag hör den låten så tänker jag tillbaka på just den här stunden. Hur jag tänkte på Solle varje sekund och tjatade på mamma som en idiot på att vi skulle åka och hälsa på honom varje dag. 

 
När vi väl hämtade honom igen så sprang jag till boxen där han stog och jag fick kämpa för att hålla in mina tårar. Jag var så lycklig av att se honom så det verkligen inte går att beskriva med ord.

Jag har alltid älskat honom, jag har alltid älskat alla mina hästar. Men när man tror att man ska förlora någon man älskar så blir det en helt annan känsla. Efter den här händelsen så kan jag säga att jag verkligen förstår vad riktig kärlek till ett djur är, och den kärleken har jag till Solero.

Jag älskar dig över allt annat på hela jorden, du är det bästa som hänt mig någonsin. Skulle inte klara att leva en sekund utan dig min ängel, för mig är du det bästa som finns.

/Elina

Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh, va fint skrivet. Satt och rös, ni är så fina ihop Elina <3

2012-03-26 @ 21:06:59
Postat av: Anonym

Jag fick tårar när jag läste det:'(

2012-03-26 @ 21:39:18
Postat av: Clara ♥

awww, fy vad fint. blev helt tårögd ju :(z3

2012-03-27 @ 00:05:23
URL: http://claraask.blogg.se/
Postat av: Maja

Det är helt otroligt att detta berör oss framför dataskärmarna. Ni är så fina tillsammans!

2012-03-28 @ 21:17:16
URL: http://majarudolfsson.blogg.se/
Postat av: Marie

Jag sitter här och storgråter, när jag tänker på min ponny Shakira som vi var tvungen att tabort i höstas. Hon betyde verkligen allt för mig.

2012-03-30 @ 10:48:04
URL: http://marieglebenius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0