SVAR

När fick du din första häst? Hur rutinerad tycker du att man ska vara innan man skaffar det?
Jag fick min första häst när jag var 11 år gammal. Jag tycker att man ska vara så rutinerad så man vet vad det innebär och kan ta ansvar över en häst.


Vad går du för linje på gymnasiet, vilket gymnasium går du på och varför valde du just den linjen och det gymnasiet?^^
Jag går sam media journalistik på Jensen norra. Jag valde det gymnasiet för att många av mina vänner började där och linje för att jag tycker om att skriva.

När kommer du sälja dina ponnysar och köpa storhäst?
Jag kommer inte sälja mina ponnyer på ett bra tag då min syster kommer ha dem tills hon är 18. Dock ska vi försöka få iväg Majsan och Mint till någon som vill ha dem som sällskaps hästar och ut och luffa lite i skogen med. Vi tänker inte sälja dem utan bara låna ut dem på livstid till någon där de får vara tillsammans. Häst håller vi på att kika på.

Tycker du att det är roligast att rida ponny eller storhäst?
Häst helt klart! Det är så mycket mer att rida, det blir en helt annan grej. Fast ponny har sin charm dem också! :)

Har du ridit en unghäst som inte kan så mycket någon gång? Tyckte du att det var roligt?
Jag har ridigt på en 3 åring en gång som de höll på att rida in. Red dock på den när det sprang i lina. Ja det är roligt att sitta på en liten bäbis häst, fast föredrar inridna hästar.

Om du fick välja mellan en häst som är utbildade och en häst som är lite mer orutinerad vilken skulle du välja då, och varför?
Häst som är utbildad helt klart. Jag vill kunna rida ett ordentligt ridpass på en häst och kunna ut och tävla. 

Du rider jätte bra!! :D
Tack! :))

Dina mål med Solle?
Och kan du berätta vilka klasser du tävlade dom 5 första tävlingarna på honom? Alltså började du på LA, eller gick du långsamt upp från LD, du fattar? :)

Det största målet med honom är SM, sen får vi se om jag hinner så långt eller inte.
Jag började på LC-LB med honom och red det några gånger innan jag gick upp på LB-LA höjd. Har aldrig startat en LD med honom.


vad jobbar dina föräldrar med??
vilka var Solles och Frans ägagre innan dig?

Mamma jobbar i stallet och sköter om alla hästarna hela dagarna och pappa jobbar med fastigheter.
Solles ägare var familjen Emteryd och Frans familjen Sjögren.

Om du var tvungen att välja mellan att ha kvar hästarna, eller föralltid vara tsm med din pojkvänn, vad skulle du ha valt? :D dvs ha hästar och tävla eller pojkvännen?! :D
Just nu är jag singel igen, men om jag hade haft en pojkvän så kommer hästarna alltid att vara mina älsklingar och kommer alltid komma i första hand oavsett vad! :)

Vem är det som betalar all din utrustning? Du själv eller mamma,pappa? :)
Nu när jag får mitt studiebidrag så betalar jag allt själv :)

Jag är ganska ny på bloggen så vet inte så mycket om dig. Kan ju läsa presentationen men nu när det ändå är frågestund :)

Hur gammal är du?
Vad har du för häst/hästar?
Vad har du för framtidsplaner?
Vad är din största dröm?
Vad är det med hästarna nu som gör att det är lite tomt på den fronten?
Vad roligt att du hittade hit! alltid roligt med nytt folk!
Jag är 16 år fyller 17 den 14 Juli.
Just nu har jag faktiskt bara min D-ponny då min C-ponny i stort sett är min systers, men vi håller på och letar häst.
Jag vet faktiskt inte riktigt, har inte tänkt så långt.
Att lyckas bra inom ridningen.
Jossan rider Frans näst intill varje dag och Solle är halt. Därför har jag bara Emil att rida om dagarna, fast på helgerna är han en annans tjej så jag har honom 5 gånger i veckan men rider 4.

vilka människor såtr i ditt stall? skriv en liten beskrivning om dom gärna!
varför får man nästan aldrig se bilder från när du rider vardagligen som victoria typ? skulle vara kul att se från dej också :)
Ska du starta någon dressyrtävling med solle nån gång?
favo maträtt? ^^
BRA BLOGG!
Oj, vi har 17 boxar i stallet och det är runt 12 olika personer som är där. Men ska skriva ett eget inlägg om det senare.
Har sällan någon som orkar fota mig. Pappa jobbar och på helgerna så brukar jag inte tänka på det och mamma är i stallet och fixar och Jossan rider själv. Men ska bättra mig på den fronten! :)
Det har jag ingen aning om faktiskt, inte vad jag har planerat.
Älskar tacos! :D
Tack!

är du nöjd med dig själv? (utseende, personlighet osv)
tycker du att er blogg är stor?
vad fick dig att börja blogga?
Jag är verkligen inte nöjd över mitt utseende, finns hur mycket saker som helst som jag skulle vilja fixa till, haha.
nja, inte jätte stor men den är ju inte speciellt lite heller om man jämför med alla hästbloggar som de finns i Sverige. Vi ligger trots allt på top 20 listan.
Har bloggat lite till och från men har inte riktigt orkat hålla igång den. Victoria kände lika som jag på den fronten. Vi var ute och red och snackade om just det så frågade jag Vici om vi skulle börja blogga tillsammans.

Godkänner du alla vänförfrågningar på FB?
Ska du sälja Solle? När?
Vad tycker du om min blogg?
Vad tycker du om skvallerbloggar?

Nej det gör jag inte. Hade en period för något år sedan där jag accepterade alla. Men nu ligger det runt 150 vänförfrågningar och väntar, haha.
Inte än och har inga planer på det heller. Jossan ska ta honom när jag fyller 18, alltså om 2 år, sen så kommer hon ha honom tills hon är 18 förhoppningsvis!
Jag tycker inte om skvallerbloggar som hackar och trycker ner andra. Ponnysanning är bra!

/Elina

Kommentarer
Postat av: Malin

Vart har du köpt din tröja? Den är skitsnygg! :)

2012-03-17 @ 23:58:53
URL: http://maliinz.blogg.se/
Postat av: V

Föredrar inridna hästar? Är det bara för du inte kan rida?

2012-03-18 @ 17:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0