Träningarna

Träningen i fredags med Roxi gick superbra! Eftersom hon var fin redan från början så tränade vi på lite grejer som är lite svårare än vad vi brukar göra, som galopp piruetter och byten. Jag började träna på byten för några veckor sedan, så nu börjar de sitta! ;) Men det var första gången jag verkligen tränade på galopp piruetter och Roxi var jätte duktig! Snart kommer hon kunna de galant också!

Själv tycker jag det är rätt coolt att min lilla fjording kan lite svårare rörelser!




Träningen igår för Birgitta med Braven gick helt okej. Jag var väldigt nöjd men jag hade ingen super känsla. Vi tränade en hel del på galoppfattningar från skritt, för att jag skulle få honom lätt i fram och allert (som Birgitta sa: "PUMPA HEMLIUM I HONOM!" haha). Jag måste träna på att vara helt stilla i galoppfattningarna och att inte sänka min hand, det är nått som jag fått för mig att jag kan göra.

Vi tränade också på enkla bytena precis som de ligger i programmet, där han vill gärna springa iväg lite för mig. Birgitta visade mig hur jag ska göra och tänka och då blev allt super. Sedan tränade vi på skänkelvikningar i galopp.

Jag ska träna på: Sitta stilla i galoppfattningar, inte sänka handen i galoppfattningar och att inte låta tygeln glappa.

Det var några som kommenterade min glappande tygel, då sa Birgitta såhär: "Om hon kan ha koll på allt annat, då kan hon gärna få glappa lite mer. Hon red LA på över 70% med glappande tygel, det kan varken DU eller DU". Hahah jag dog!

Seriöst Birgitta Kjellin är den bästa tränaren man kan få! Hon ger mig alltid AHA-upplevelser. +Att hon är så jäkla rolig. Jag typ dör varje gång hon säger nått. xD







/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0