Resultat

LA:1 Roxelina

Hon var ganska fin på framridningen, mjuk i sidorna och allert. Jag gjorde en del skänkelvikningar, övergångar och förvänd galopp. Allt kändes helt OK. Inne på banan var hon likadan som på framridningen, när vi var klara var jag rätt nöjd för en gångs skull. Jag fick 64,21% i den klassen och kom precis utanför placering. :)


LA:1 Brave Heart

På framridningen var han väldigt spänd.. Så jag ställde igenom honom ordentligt i båda sidorna i båda varven, i låg och rund form. Jag gjorde massa övergångar skritt-trav-skritt-trav och skritt-galopp-skritt-galopp. Jag red även rörelserna som ingick i programmet. Jag gjorde inte det skulle gå bra, då han var så spänd, men Jessica sa åt mig "ha lite kul istället". Så jag gick in på banan, red programmet och gjorde det bästa av situationen.

Vi fick 67,11% och placerade oss 4:a. Men efter prisutdelningen, kontroll ränkade jag protokollet, visade det sig fattas 14poäng. Så jag gick till seketeriatet och fick det fixat. Så jag vann egentligen på 70,78%. Fick en liten chock där. xD Jag fick byta min rosett och de ändrade resultatlistan. :)


LA:P1 Roxelina

Hon var jätte fin på framridningen, allert och väldigt mjuk. Jag red igenom alla rörelser i LA:P1 och sen gick jag in om starta. När jag väl var inne på banan så blev hon så seg och lyssnade inte riktigt, men jag försökte tänka på det positiva och göra det bästa jag kunde. Resultatet blev 62,90% och placerad 2:a. Högt över förväntningarna! :D

Domaren sa på prisutdelningen att hon var väldigt imponerad av Roxi. Hon tyckte det var riktigt roligt att se en så pass fin fjording. Vilket var extremt roligt att höra! :D Massor kom fram och sa att de tyckte hon var jätte fin, jag blev så glad! :D


LA:P1 Brave Heart

Han var rätt fin från början. Jag gjorde lite öppnor,slutor, övergångar, förvänd galopp, serpentiner i galopp osv. När jag väl var inne på banan så kom jag på att jag inte hade gjort några halter från galopp, så inridningen blev helt konstig. Jag var även sjukt nervös, så jag tror det smittade av sig på Braven också. Han blev jätte taggad i enkla bytena och drog iväg lite i galoppökningen. Öppnorna blev också lite konstiga, travlängningarna lite "sena", skritten lite loj osv. Men jag var nöjd, vi slutade på 63,95% och precis utanför placering. Om vi hade skött oss båda två hade det nog gått lite bättre. ;) Nej men när vi får mer rutin, jag blir mindre nervös och när jag & Braven blir ännu mera samspelta, då jäklar! ;)

Linn och Gunilla var även där och kollade på sista klassen när jag tävla Braven, det var sjukt roligt att de kom och kolla! :D



Visst har min pappa varit rätt duktig på att fota idag? :D Har du några bilder på mig från tävlingen, så får du gärna skicka till:
[email protected]

/Vicky

Kommentarer
Postat av: Amanda

Grattis till fina resultat!

2012-03-12 @ 06:39:34
Postat av: Amanda

Gud va roligt! Grattis!

2012-03-12 @ 07:15:07
Postat av: Anette Nord

Stort Grattis!! :)

2012-03-12 @ 08:00:11
URL: http://anette-nord.blogspot.com
Postat av: Li

Grattis, kul att det gick så bra! :D

2012-03-12 @ 10:33:36
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Noora

Grattis till fina resultat! :D Ni är verkligen sjukt fina :) !

2012-03-12 @ 11:47:07
Postat av: vendela ! :D

Grattis :DD

2012-03-12 @ 15:52:33
URL: http://hillaryochfleur.blogg.se/
Postat av: Ellen

Tog MASSOR med bilder i LA:P1 med min kompis kamera:/

2012-03-12 @ 16:53:32
Postat av: Anonym

Hej Vicky :D ja har en fråga som ja verkligen hoppas du vill svara på :D hur kändes braven första gången du red honom? kändes han bättre då än nu oså :D

älskar eran blogg :D

2012-03-12 @ 18:01:33
Postat av: Fanny

Ett stort grattis till dig, Vicky! ;)

2012-03-12 @ 18:57:40
URL: http://teampegasus.blogg.se/
Postat av: Sara Hermansson

Jag har tagit en del bilder på både Roxi och Braven i LA:P1:an.

Ska redigera dem en del sen skickar jag dem till dig såklart (kan ta några dagar då jag har ont om tid just nu men hoppas du orkar vänta) :)

2012-03-12 @ 20:27:12
URL: http://rosainmyheart.blogg.se/
Postat av: Julia - tävling på bloggen i samarbete med CF hästshop

Grattis och vad fina ni är!

2012-03-12 @ 22:49:08
URL: http://ohjuliet.blogg.se/
Postat av: Evamaria i SUFF

Verkligen BRA jobbat! Ni är himla duktiga! :)

2012-03-14 @ 20:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0