SOLLE UPDATE

Som ni vet så har Solle varit skadad väldigt länge nu, känns det som iaf. I själva verket så är det endast 4 månader, känns som minst 1 år. Jag började somsagt att skritta honom för ett tag sedan och sedan var kiropraktorn ute igen och checkade honom och han tyckte han var super fin och att jag skulle börja trava. Första stegen när jag travade kände jag lite av haltningen, men sedan släppte det med en gång. Jag tror att det berodde på att han trodde mer att det skulle göra ont. Efter det så har han varit super fin när jag travat och jag har i stort sett kunnat rida med halvlånga tyglar och endast reglera med benen, så skönt! :D


För bara någon dag sedan så galoperade jag på honom också, han vart super glad och studsade lite, men även i galoppen har han varit fin! Men andra ord så rider jag honom just nu i alla gångarter, men försiktigt.



Det är så grymt skönt med Solle att han inte påverkas så mycket av det här i ridningen. Han skulle lätt kunna gå ut och tävla en LC imorgon utan några problem. Men så kul ska vi inte riktigt ha det, han ska ta det lugnt och fortsätta ridas i alla gångarter försiktigt ett tag. Jag hoppas att vi kan starta någon tävling i slutet av juli! :)

Å jag längtar ihjäl mig efter att få gå in på en tävlings bana igen med min prins, han och jag, kämpa tillsammans. Vill bara känna känslan nununuuuu!!!



/Elina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad har du för kavaj? :)

2012-06-15 @ 10:03:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0