RESULTAT VINGÅKER

Hej på er! Internet har sugit hela helgen, inte ens med internet stickan som brukar funka gick det vägen. Men nu är jag iaf hemma efter denna underbara meeting med fantastiska människor. Shadde har visat framfötterna och levererat mer än vad jga någonsin kunnat förvänta mig. Har endast startat honom en gång tidigare och det var på Hölö 95cm där han nollade. Hemma har jag hoppat som högst 110 cm på ett räcke. Banorna under helgen har varit väldigt svåra och det är jätte många som har fått problem, men sådant är bra att träna på också! :D
 
Torsdag
100cm- Han kändes jätte fin och var med på noterna. Vi fick bra flyt och allt rullade på. Det var lite extra nervöst i den här klassen då hans gamla ägare var där och kollade
 
110cm- Han var jäkligt fin i den här klassen också. Han kom bra på 1 och 2an, mot 3an låg han lite stort men det var inga problem. Mot 4an så vart det en miss mellan han och mig men han räddade det snyggt, jätte kul att han kunde reda ut det, bra träning också! :) Vi kom bra på 5an trots allt och sedan var det en svår sväng mot kombenationen som vi också klarade super bra. Mot 7an var det lång väg men vi kom bra på det ändå, sedan var det en väldigt dum sväng mot 8an som väldigt många hade problem med. Eftersom att Shadde inte kan byta galopp riktigt så kom han inte underfund med sina bakben innan han hoppade av så tyvärr fick han med sig bommen med bakbenen, lite surt på sista hindret men han var så sjukt fin och duktig och det var första gången vi hoppade en bana på 110cm! :)
 
 
Fredag
110cm- Jag känner mig verkligen mer och mer trygg på honom och jag hade bättre koll på hur jag skulle rida honom idag.3an hade väldigt många haft problem med, det var en riktigt svår sväng och det var hus under som många hästar stannade på. Jag var extra  noga med vägen mot det hindret och han hopade super på det. 4an gick bra och sen var det kombenationen dåra, haha.  Han kom stort in i den vilket inte var några problem för honom, men det skulle vara 2 galopp språng i den och istället tog han 1. Jag glömde bort att när jag provred honom så sa de att han var väldigt stor galoperad och dessutom så var tydligen kombenationen en halvmeter för kort. Kollade inte det eftersom att jag gick banan när det var B-ponny avstånd om jag nu kan skylla på det. Men iaf, han tog den på 1 vilket jag inte var beredd på så han hoppade mig ur sadeln så att jag hängde över halsen på honom. Så pinsamt, skäms, borde varit mer beredd på det men det var jag inte. Tog mig upp några galopp språng ifrån 6an och eftersom att jag var nolla så kände jag inte för att lägga en volt, men jag lyckades få kontroll på honom igen och han kom super bra på 6an och hoppade super trots missen. Efter det så fick vi jätte bra språng vilket var skönt att avsluta med! :) 
'
 
Å, jag är så stolt över min lille bäbispolle! :D♥
 
/Elinae

Kommentarer
Postat av: Klara

Åh, kul att det gick så bra, glad för er skull :)

2012-06-30 @ 23:17:41
URL: http://minponnytid.blogg.se
Postat av: EMILIA SVEDLIND

Lägger upp bilder på bloggen strax! :)

2012-07-01 @ 00:34:49
URL: http://emiliamjaaou.blogg.se/
Postat av: EMILIA SVEDLIND

Lägger upp bilder på bloggen strax! :)

2012-07-01 @ 00:34:51
URL: http://emiliamjaaou.blogg.se/
Postat av: Lovisa

Gud vadd fina ni är tsm! jag har börjat blogga nu och det skulle vara kul att veta vad du tycker om mina inlägg och sådär :)

2012-07-01 @ 02:38:27
URL: http://zakariassons.blogg.se
Postat av: Elin Beijbom

Ser riktigt bra ut fast han är så grön:) Ni kommer gå långt!

2012-07-01 @ 08:31:02
URL: http://elinbeijbom.blogg.se
Postat av: Powerponys - två satsande ryttare

Vi har en bloggtävling på bloggen om ett Eskadron-schabrak i allround eller dressyrmodell. Skulle vara väldigt roligt om just DU var med!

http://powerponys.blogg.se/2012/july/bloggtavling-om-ett-eskadron-schabrak.html#comment

2012-07-01 @ 22:04:42
URL: http://www.powerponys.blogg.se
Postat av: Jonna

Du säger att han inte kan byta galopp?! Han gör iaf de i 1m klassen på torsdagen mellan hinder nr 5 och 6! ;)

2012-07-01 @ 23:44:36
URL: http://Munsborodarragh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0