DAGENS RIDPASS

Idag tänker jag ge mig själv en fet eloge faktiskt, hehe. Det har regnat som satan här  hela dagen och när jag var i stallet imorse med mor min så bestämde jag mig för att ta tjuren i hornen och kriga mig ut med alla 3 hästarna så att jag skulle ha det gjort. Jag har ridit Stormis igår och idag åt Jossan då hon är hemma hos Paula och Annie Unghanse.
 
Jag började med att rida ut på Shaddepadde som var sjukt fin. Var iväg till Unghanse med honom igår när vi samtidigt lämnade Jossan, fick jag väldigt mycket hjälp av Johanna(Paula och Annies mamma) som red honom lite och kände på honom. Jag tänkte på allt hon sagt hela tiden när jag red idag och det gick väldigt bra trots ovädret. Jag red honom på stora banan som är ganska ny för honom, har endast varit på den några gånger tidigare, men han struntade i det och körde på ändå.
Andra på tur var Stormis, han red jag också på stora banan eftersom att det var så dåligt väder och att jag antog att det skulle vara lerigt och halt på alla stigarna runt hagarna. Han är så sjukt härlig att rida, väldigt välriden och kan allt, jätte kul att sitta och rida runt lite på en sån! :D
 
Sist men icke minst var det Solles tur, väntade lite med honom så att det förhoppningsvis skulle bli lite bättre väder, vilket det också vart. Även han fick gå på den stora banan, red även på honom lite mer som ett vanligt ridpass. Han var pigg och låg på lite mer än vad han gjort nu de senaste dagarna, men efter ett tag så lugnade han ner sig, finast vart han i galoppen! :) Åh, jag är så sjukt glad över att han är så fin, har ridit lite över bommar och man känner inte ens av att han har vilat. Förhoppningsvis så kan jag börja små skutta lite snart! :)
Typiskt var det också att när jag sedan gick ut till sommarhagen med hästarna (Joanna tog ut Frans) så kom solen fram. Alltså hade jag krigat mig ut med 3 hästar i en jävla regn storm så att jag var blöt rakt igenom ALLT jag hade på mig och när jag precis ridit klart alla så kommer solen, grrrr :@.
 
/Elina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0