frågestund del 2

1. vet du hur man gör galoppombyten , kan inte du förklara isf ?
2.vilken sadel och bett rider du oftas med?
3. hur gammal var du när du fick din första häst ?

Svar: 1. Ja det vet jag. Om du kommer i höger galopp och ska rida snett igenom och byta till vänster galopp, förbereder du hästen genom att först göra en halvhalt, sen "sitter du om" (byter inre höften, man skjuter ju fram höften när man galopperar). Efter det flyttar du om skänkeln och byter galoppen. Ibörjan när jag skulle lära mig att göra ett galoppombyte, tyckte jag att det var enklare för mig och hästen att lägga en bom där jag skulle göra galoppombytet.

2. På Roxi rider jag oftast med hennes Amerigo dressyrsadel och med tredelat bett/pelham. På Braven rider jag nästan alltid med hans dressyrsadel (true britt) och har tredelat bett/hakamore.

3. Jag var 10år (tror jag?)

 

1. Vad har du tänkt gå på för gymnasie sen?
2. Vilket är ditt favoritämne?
3. När du har fyllt 18 år, tänker du sälja dina ponnyer då?
4. Du skriver inte så mycket om Roxi längre, finns det någon speciell anledning?

Måste tillägga att du är en FANTASTISK ryttare och att jag tycker du har så himla fin hand med dina hästar! När jag rider brukar jag tänka "Rid som Vicky", kanske inte med samma resultat som du dock. Du är verkligen en duktig ryttare och du verkar vara en så sjukt trevlig och gullig tjej. Ser upp till dig JÄTTEMYCKET!!!<333333


För det första, tack så mycket! Jag tror inte någon har skrivit så om mig, någonsin. Jag tycker du Ina, är en otroligt snäll tjej, så nu förtjänar du en länk: http://inaogren.blogg.se/


Svar: 1. Oj, jag har faktiskt igen aning.. Hade tänkt gå NA linjen på kanske Bromma, Jensen Norra, Norra real, Klara Norra, Atletica. Jag har inte gått på något öppet hus än och det kommer säkert bli nått helt annat när jag väl bestämmer mig. ;)

2. Jag gillar NO, Engelska, Bild och Idrott. :)

3. Jag vet inte.

4. Nej det finns ingen anledning varför, det har helt enkelt inte blivit av. :)



1. Vilka bloggar läser du? Och varför?

2. Vilken är din drömponny, och drömstorhäst?

3. Dom bloggar du läser, vilken ponny/häst tycker du är finast, och varför?

4. När kommer Er jul design upp?

5. Vad har du för mål med braven för 2012?

6. Känner du några bloggare? Eller finns där någon du gärna skulle vilja träffa?

7. Om du skulle få byta liv med en ponnyryttare för en dag, vem skulle du ta då? Och varför?

Så det var lite kanske kommer på mer sen!


Svar: 1. DressyrmupparnaGennes, JFdressage, Ungdressyr, Widelldressyr, AnnaMalinLyden, BraveHeart, Capirossin, Ponnybrudarnas . Jag läser dem därför att jag tycker de är bra och vissa känner jag också! ;)

2. Braven har alltid varit min drömponny ♥. Jag har ingen direkt drömstorhäst, men jag tycker att Tinne Wilhelmssons häst Don Auriello är galet fin!

3. Det här blir svårt.. jag tycker att allas hästar är skitfina men jag måste säga att jag tycker Daven (Julias ponny, JFdressage) och MingMang (Sofia Gennes) är otroligt fina!

4. Den är uppe! ;)

5. Mitt och Bravens mål 2012 är att kvala till Nationellt och hinna starta en nationell tävling.

6. Jaa det gör jag, en hel del! ;) Det finns massor av bloggare jag vill träffa!

7. Jag vet faktiskt inte... Så jag måste hoppa över den här frågan.



När började du att rida?

Svar: För ca 7år sedan. :)
 

Hur ser din transport ut inuti? =).

Svar: Jag orkar inte gå ut och ta foto just nu, så att ni får se den inifrån men de flesta vet väl hur en Thule Grand Prix ser ut inuti? Eller? Annars får jag visa er en annan dag.

Varför favoriserar du Braven framför Roxi, även fast du haft henne mycket längre?

Svar: Jag favoriserar ingen. Bara för att jag skriver mindre om Roxi än Braven betyder det inte att jag favoriserar honom. När jag är i stallet är det inte så att jag alltid väljer Braven först, rider honom först, han får den strösta moroten osv. Utan jag försöker variera vem jag rider först och jag är alltid noga med att de får lika mycket godis och blir ompysslade lika länge.

Om ni har fått den känslan av att jag favoriserar Braven, så är det inte så. De betyder lika mycket för mig och är båda mina favoriter. :)



Vilken tid går dina bästa ut och in. Hur stor hage har dom. Har dom hagkompisar? :)

Svar: Hästarna går ut vid 9 på morgonen och kommer in innan det blir mörkt, därför kommer de in vid kanske 3, halv 4 på vintern. Men på sommaren går de ute tills kvällsfodringen eller står ute på nätterna också.

Mina hästar går i samma hage. Ibland får de gå vid stallet, där hagen inte är så jätte stor men ganska ofta får de komma ut i sommarhagen (2-5 gånger i veckan på ett ungefär) och den är jätte stor!

Hej victoria! 
1. Vilken är din favorit outfit på Braven / Roxi! :)
2. Hur brukar du gå klädd i skolan? Ett exempel :)
Kram o lycka till i framtiden :)

Svar: 1. Min favoritoutfit jag har haft på Braven är min turkos blåa (som ni troligtvis har sett) och på Roxi är min favoritoutfit den vinröda! :D



2. Min klädsmak är väldigt olika dag för dag, haha men kolla bilder här nedanför. (dock från i somras)

   (klicka på dem så blir de större)

 

Hur länge har du haft roxelina och braven ungefär?
Vad satsar du mest på hoppning/dressyr med roxelina?
Kram<3

Svar: Roxi har jag haft ungefär i 4,5år och Braven har jag haft lite över 1år! ;D

Dressyr såklart! :)

Kram! 

vad tycker du om ridtravare? :)


Svar: Inget emot dem, de finns jätte många som är superfina! :)
 

Lindar du med eller utan paddar? :)

Svar: Oftast med! :)

1. Hur många hästar har du haft?
2. Vad är ditt mål med Roxi?
3. Vad är ditt mål med Braven?
4. Kan du göra en videoblogg där nu säger hur du utalar Braven?


Svar: 1. 3st.

2. Jag uppfyllde mitt mål att komma topp 4 på Fjord-SM förra året (dressyr). Så nu får jag väl mitt mål bli att komma i topp 3 och bli juniormästare! :)  

3. Komma till SM i dressyr.

4. Det har jag redan gjort, fast i den videobloggen pratar jag om lite annat också.. Men jag börjar med hur jag utalar Braven. :)




Vad är det bästa med fjordingar?

Svar: Det bästa med fjordingar är att de har stor utstrålning, kan användas till allt och har ett gott hjärta.





Om jag har skrivit något konstigt får ni kommentera! Och om ni vill fråga något mer är det bara att fråga på!

/Vicky

Kommentarer
Postat av: Ina Ögren

Så roligt att du blev glad :D

Sant är det också, vartenda ord!

Du är riktigt duktig, underskatta aldrig dig själv ;)

2012-01-05 @ 00:16:20
URL: http://inaogren.blogg.se/
Postat av: Hanna

Lastar du Braven med sadel?

2012-01-05 @ 15:49:41
URL: http://minmysa.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0