elstaket

Idag när jag och pappa skulle ta in Braven och Roxi från hagen, så lyckades Roxi slita sig från min pappa och springa iväg. Hon sprang runt lite överallt i full fart, hon lyckades trampa av sig grimskaftet och sprang in i grannstallets elstaket... Det är inte första gången hon springer in i ett elstaket. Som tur var hade jag stenkoll på Braven trots att han blev uppspelt och ville springa efter.

När jag kom till stallet satte jag in braven i boxen. Eva hade fångat Roxi som var precis utanför stallet. Jag satte in henne i boxen och började borsta/massera Braven. Just då var jag lite upprörd eftersom jag varit så orolig för att Roxi skulle gjort sig illa, så jag lät henne vara en stund). När jag väl tog ut henne i gången, så såg jag att hon var blodig på ena benet. Jag torkade bort allt blod och det ända sår jag kunde hitta var ett pyttelitet, hur kunde det komma så mycket blod från det lilla såret? lite wierd men jag var väldigt glad att det var "bara"det. Det kunde ha varit mycket värre. :)

Får se om hon är varm/svullen/halt imorgon, men jag skulle inte tro det. Hon är väldigt tålig. ;)



/Vicky

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0