LÅT INGEN FÅ DIG ATT KÄNNA DIG DÅLIG

Var och varannan kommentar som duttar in här på bloggen är mer eller mindre nerkränkade mot Vici och Braven. Det har varit lugnt med dessa kommentarer under en period nu tills Linn skrev sitt inlägg. Inlägget som Linn skrev berättar hon om att hon saknar Braven.

Jag tycker att Linn gör fel i detta läge när hon skriver sådant på bloggen. Det är många yngre som vänder detta mot Vici. Antar att det beror på att de flesta ser upp till Linn som en gud för att hon driver Sveriges största häst blogg. De personer som gör det bör öppna upp sina ögon lite. Alla ryttare rider olika. Både Linn och Victoria rider riktigt bra.

Alla vet att det tar ett tag att köra in sig på en ny häst. Tänk då Victoria med den pressen från alla läsare som Dressyrmupparna har + att Braven är en svår ponny. Prova att sätta er in i Victorias sits så kanske ni kan förstå hur stark hon är som tar all skit från er samtidigt som hon kämpar på med Braven.

I detta läge tycker jag verkligen att Linn borde skydda Victoria på ett bättre sett och berätta för er hur bra han faktiskt har det. Braven betydde, eller betyder mycket för Linn, tror ni att hon hade sålt honom till Victoria om hon inte trodde på dem och visste att han skulle få det bra?

Jag har förståelse för Linn att hon saknar Braven, han är en speciell ponny. Jag tycker det är fint att hon skriver om Braven ibland på sin blogg som visar att hon inte glömt honom. Men på ett bättre sätt där inte läsarna kan vrida på det så Victoria får skit för det.

Ni alla bryr er om Braven, jag antar att ni också vill att han ska må bra och lyckas framgångsrikt även med
Victoria. Hon behöver ert stöd och era peppande ord för att kunna lyckas med Braven. Har hon så mycket press på sig, att allt måste gå perfekt så kommer hon att bryta ihop. Braven kommer inte må bra och de kommer inte att prestera bra.

Tänk på vad ni säger när ni inte har underlag för det, tänk på Victoria, tänk på Braven, tänktänktänk. Sätt er in i samma situation som Victoria är i och fundera på hur NI skulle må om ni fick dessa påhopp dagligen.

När ni funderat på detta och verkligen tänkt igenom hur hon mår så borde ni som känner igen er av det jag skrev  verkligen skämmas.

Det är många av er som stöttar Victoria, bett om förlåtelse om vad ni sagt tidigare. Det är sådana kommentarer som hon behöver få höra om hon ska lyckas med Braven. Ni ska inte ta åt er av det jag skrev, ni ska vara stolta över att ni har fått Victoria att kämpa!

Jag har känt dig Victoria i 10 år och vi började rida ungefär samtidigt. Du har utvecklats makalöst mycket i ridningen under den senaste tiden och du tar verkligen väl hand om dina hästar. Du ska veta det Victoria, jag tror på dig, vi i stallet tror på dig, och de flesta av alla läsare tror på dig, så ge inte upp, ni kommer att fixa det!!!

Och till dig Linn, tänk hur du formulerar dina inlägg så de inte blir en massa onödiga påhopp till någon av er. Du har en stor blogg och stor makt, kom ihåg det!


/Elina



Kommentarer
Postat av: Li

Bra skrivet! Och till Victoria, som jag redan har kommenterat så många gånger, ni är SÅ fina ihop och verkar ha utvecklats väldigt mycket under det här året, fortsätt kämpa så kommer ni att komma dit du vill!

2012-01-14 @ 22:33:18
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: Anna

Så bra skrivet! Håller verkligen med att det var väldigt obetänksamt skrivet av Linn. Och Victoria, du har verkligen utvecklats otroligt mycket tillsammans med Braven och det blir bara bättre jag beundrar verkligen din styrka och ditt mod att ta dig ann Brave Heart :)

2012-01-14 @ 22:45:34
URL: http://annalundineriksson.blogg.se/
Postat av: hanna

det värsta är att när man redan har hört saker från vissa så tar man kanske åt sig,och när de sen säger förlåt så är det förmodligen redan för sent och det

är svårt att förlåta sånt "/

ni är jätte duktiga vicky och fint inlägg elina :)

2012-01-14 @ 22:54:02
URL: http://hhannakjellbergs.blogg.se/
Postat av: Anonym

Håller med till 100%! Hoppas du läser detta Victoria, du är skitduktig , braven är skitduktig, och ni är jävligt duktiga tsms !

Det syns att ni verkligen hittat varann den senaste tiden!:)



Får du för mkt press, skit i o blogga, vi alla vill att du och dina hästar mår bra !!<3

2012-01-14 @ 22:57:19
Postat av: Cara

Bra Elina, tänkte det samma. Käpma nu Viktoria. Linn måste få skriva sitt inlägg som hon vill utan att någon dömmer viktoria efter det. Bravis har det bäst hos dig och hade inte kunnat få det bättre. All annan skit är bara svarrt sjuka som är jobbig att ta. Men kämpa för er skull, för din och Braven vi finns här, vi som älskar att se era framsteg!

2012-01-14 @ 22:57:49
Postat av: sophiaH

jätte bra skrivet! och vicky, du e kung på ridbanan! fortsätt kämpa som du gör så kommer du komma till eliten snart! tror verkligen på dig och braven, ni är så fina tillsammans!!

2012-01-14 @ 22:59:53
URL: http://sophiaelisabeth.blogg.se/
Postat av: Sandra

Bra skrivet!

2012-01-14 @ 23:02:28
Postat av: Petra

Sant!

2012-01-14 @ 23:05:15
URL: http://alwaystry.blogg.se/
Postat av: cattis mellberg

bra skrivet elina..... vickan kan bara säga att du rider otroligt bra och har en känsla som få har...jag ser dig varje dag tillsammans med dina hästar och att du älskar dom och gör allt för dom är det inget tvivel om....du har inte dom lättaste hästarna du får kämpa mycket men så duktig som du är så kommer du gå långt.. det vet vi som följer dig i din utveckling du är makalös..den viljan, styrkan, orken, ödmjukheten, nogrannheten..det finns bara en vickan..och linn borde somna med ett leende på läpparna istället som fick den förmånen att lämna över braven till en så fantastisk ryttare och person som vickan..och tänk att vi får ha detta fina ekipage i vårat stall. cattis

2012-01-14 @ 23:06:01
Postat av: emma

victoria, du och braven passar så sjukt bra ihop, ni är riktigt fina ihop och ni kommer garanterat komma långt på tävlingsbanorna!

det är synd bara att de avundsjuka människorna där ute inte vågar inse det.

du ska veta att du är sjukt duktig, och jag tror på dig och braven, helt klart! be strong girl! :)

2012-01-14 @ 23:06:16
URL: http://eeemmas.bloggse
Postat av: Maria

Riktigt bra skrivet, detta va precis vad jag tänkte när jag läste kommentarerna på DM...

2012-01-14 @ 23:24:08
Postat av: Anonym

bra skrivet! men jag tycker att linn absolut ska få skriva att hon saknar braven, han är en en ponny som verkligen står ut i mängden! men för det ska det ju inte komma en massa dumma påhopp!!

2012-01-14 @ 23:32:45
Postat av: Amanda Andersson

Riktigt bra skriver. Jag blev jätteirriterad på Linns inlägg. Tolkade det som om hon ångrar att hon sålde han och det är ju inget roligt för Vici & få höra. Tycker Vici och Braven är superfina tillsammans och jag slår vad om att dom kommer gå superlångt tillsammans! Kram <3

2012-01-14 @ 23:39:21
Postat av: Ellen

Verkligen bra skrivet!

2012-01-14 @ 23:42:25
URL: http://eeelns.devote.se
Postat av: Emelie

Jag tycker ju att Linn kan få skriva vad hon vill om Braven, okej, inte vad som helst, men man kan ju förstå att hon verkligen saknar Braven och jag förstår att hon kan gråta sig till sömns, Braven är ju en speciell ponny och om jag inte minns helt fel så är det väl Linn som har utbildat honom och gjort honom till den fina ponny han är idag och dom har gjort väldigt mycket tillsammans, så hon kan ju absolut skriva att hon saknar honom! Men ja, för det så ska ju inte folk gå hit och skriva att Victoria inte gör ett bra jobb och att han var bättre med Linn, men liksom, hur bra kommer inte Victoria och Braven vara om nåt år eller så, vääääääldigt bra! Så alla som har sagt att Victoria inte kan rida Braven har ju helt fel!

2012-01-14 @ 23:46:41
URL: http://emeliecassegard.devote.se
Postat av: Shuni

Kunde inte sagt det bättre själv. Linn borde verkligen tänka efter mer innan hon publicerar sina inlägg. Och om hon nu läser alla kommentarer som hon säger så borde hon kanske föravara vicky, iallafall när folk skriver att "vicky har förstört braven och tagit hans livsglädje" . Tycker de är riktigt tråkigt att de verkar så spänt mellan vicky och linn, jag menar det handlar om en häst!? Visst han betyder mycket för linn men jag tror inte att HAN far illa av att va hos vicky, TVÄRTOM!! Fint stall, mat, fin box... Vad mer kan en häst begära? Tror inte att braven bryr sig vart han är så länge han blir omhändetagen vilket han blir hos vicky..

2012-01-14 @ 23:49:30
URL: http://shuni.blogg.se/
Postat av: J

Braven föddes fin. That's it!

2012-01-15 @ 00:00:15
Postat av: Irma - topponys.blogg.se

Som jag skrivit till Vicky tidigare så tycker jag att Braven bara utvecklas mer och mer hos henne!

Och alla i vårat stall brukar prata om (när vi pratar om bloggar och sådär) hur fin Braven har blivit!



Tycker det var bra av dej Elina att skriva om det här!

Braven är skitfin och du rider superbra!

2012-01-15 @ 00:06:34
URL: http://topponys.blogg.se/
Postat av: Linnea

Jättebra skrivet Elina .. Det är fruktansvärt hur folk kan slänga ur sig så elaka kommentarer, det är så jävla onödigt!! INGET blir ju bättre av det. Lider med dig Vicky som får stå ut med allt det där, det är hemskt och jag hoppas verkligen att du orkar fortsätta kämpa!!! MASSOR med kramar från alla oss som står på din sida!!

2012-01-15 @ 00:16:27
Postat av: Amanda S

Bra skrivet!!! Be strong Girl :)

2012-01-15 @ 00:32:07
URL: http://saricamanda.tumblr.com
Postat av: Hanna

Vadå att det är lågt av Linn eller att hon inte skyddar Victoria? Hon skrev ju bara att hon saknade Braven, inget om hur hon tyckte att han hade det nu. Sen kan hon ju vara jätteduktig för det (Victoria) men det är inte Linns fel att det har blivit så mycket press och framförallt är det inte fel av henne att skriva ett sånt inlägg.

2012-01-15 @ 00:53:16
Postat av: Julie

Först vill jag ge lite cred till dig Elina, som står upp för Victoria! I hennes läge är det verkligen inte roligt när Linn skrivit som hon gjort, och än värre att stå och försöka "försvara" sig själv. Men Vici, du är verkligen grymt duktig på att rida! Jag (och många andra) ser verkligen Braven som DIN häst. Även om han varit Linns en gång, så är han din nu. Jag tror och hoppas på er, ni är så fina tillsammans!

2012-01-15 @ 00:53:59
URL: http://hastfjollor.blogg.se/
Postat av: Anna

Verkligen sjukt bra skrivet! Kan också tycka att Linn skrev lite oansvarigt. Hon har ju en så stor blogg med så många läsare och har en så pass stor makt. Jag tror hon skrev det oavsiktligt, så antagligen tänkte hon inte på vad folk skulle tycka och tänka om Vicktoria och hur Braven har det hos henne. Men som du säger så får man väl tänka efter lite, Med stor blogg kommer stort ansvar och makt



Själv tycker jag att Braven och Victoria passar så sjukt bra tilsammans, som handen i handsken :)

2012-01-15 @ 01:14:16
Postat av: Ina Ögren

Jag kan hålla med om att det var klumpigt av henne att skriva det inlägget. Hon har väldigt mycket makt, hon borde tänka sig för mera. Självklart ska hon få skriva att hon saknar Braven, men hon hade kunnat lägga till "Men jag vet att han mår bra hos Victoria" så hade allt varit bra. Sen så är det ju helt fel av DM's läsare att kommentera så som de gör. Inte bara av de som skriver rent bullshit som att Victoria förstör Bravens livsglädje, utan också av de som skriver "Ja, Linn. Du och Braven var verkligen det finaste ekipaget någonsin!" Förstår folk inte hur det får Victoria att känna? Hur pressad hon blir? Victoria är en helt vanlig tjej som köpte en häst hon tyckte var fin som råkade vara berömd. Sedan bestämde hon sig för att skaffa en blogg där hon kunde berätta hur det gick för dem. Linn vet hur det känns när man får elaka kommentarer, så hon borde verkligen tänkt sig för. Victoria fick det så himla fort också, för Linn tog det ju ett tag. Bloggen bygdes ju upp med tiden, men Victorias och Elinas blogg fick ju PANG 1000 läsare liksom.



Alla vet ju att Victoria tar sjukt bra hand om Braven. Hon gör allt för att han ska må så bra som möjligt och hon älskar honom mer än allt annat på jorden. Seriöst, hon tar hand om honom sjukt mycket bättre än jag gör om min häst! Vicky är faktiskt bättre på vissa saker än vad Linn är. Till exempel så är hon mycket mjukare och har betydligt bättre tålamod.



Min hästs förra ägare var också väldigt duktig och jag är väldigt rädd att jag ska ta hand om Freddy sämre än vad hon gjorde. Jag kommer ihåg när hon kom och hälsade på, jag storstädade i skåpen och borstade hästen i nästan två timmar dagen innan. Jag var SÅ rädd att hon skulle tycka att jag gjorde ett dåligt jobb med honom. Och då var det ändå bara HON och hennes familj. Linn har mångamånga tusen människor bakom sig! Om jag var Victoria skulle jag känna mig sjukt pressad. Jag skulle framför allt inte kunna blogga om det. Jag tycker hon är stark som klarar av att göra det.



Seriöst, blir så sjukt trött på vissa människor så det inte är sant...

2012-01-15 @ 04:50:59
URL: http://inaogren.blogg.se/
Postat av: Amanda

Du är världens bästa Vicky!

2012-01-15 @ 09:15:31
Postat av: Elin

herregud... hon skrev bara att hon saknade han INTE hur han hade det nu eller att hon ångrade något, Det är inte Linn som gör någonting fel utan det är DM´s läsare... blinda jävlar

2012-01-15 @ 09:28:44
Postat av: maalin

Bra skrivet!

2012-01-15 @ 09:54:56
Postat av: emelie

otroligt bra skrivet Elina, Hon borde verkligen tänka till...

och de som skriver att Victoria inte kan rida braven har ju totalt fel! då rär det dem som inte kan rida.. Victoria du är grymt bra och tar så väl hand om dina hästar. :) du är verkligen otroligt duktig och jag önskar er all lycka till :)

2012-01-15 @ 10:06:17
URL: http://tabybrudarna.blogg.se/
Postat av: Amanda

Tycker du har delvis rätt, delvis fel. Det ÄR stor press på Vicky och Braven just för att hon köpte honom av Linn som du säger. Samtidigt har Linn rätt att skriva precis vad hon vill, sålänge det inte kränker. Tycker inte alls att Linns inlägg var taskigt mot Vicky på något sätt, sen om folk väljer att gå in här och skriva dumma kommentarer är inte det Linns fel eller ansvar.



Dock håller jag med om att det är rent idiotiskt att skriva t ex att Braven var finare/gick bättre med Linn. MEN det är också många som skriver att Vicky passar mycket bättre med Braven, hur tror du Linn känner sig då? När hon lagt ner SÅ mycket jobb på honom.



Säger inte att du har helt fel i vad du skriver men jag tycker det är F-E-L att ge Linn skulden för detta. Det är inte hon som går in och skriver 20 dumma kommentarer om hur Braven ser ut nu. Linn har ett ansvar i och med att hon driver en aså stor blogg men tycker absolut inte hon har överskridit någon linje eller gjort något fel i detta fallet.

2012-01-15 @ 10:58:28
Postat av: Maria

Jag håller med dig! Och till Victoria vill jag bara säga att ni är grymt fina ihop och jag tror på er!

2012-01-15 @ 11:11:47
Postat av: elin

Inte för att vara elak eller så men tycker inte att detta inlägg var menat som ett påhopp mot Linn nästan. Om man tittar bland kommentarerna så hackar de flesta nu på Linn iställlet.



Visst, det är jobbigt för Vicky när folk håller på som dom gör. Men Linn har faktiskt inte ansvaret för detta utan det har folk själva. Det är varken Linn eller Vickys fel utan alla läsare som kommenterar.



Linn har inte klagat alls på att hon inte tycker att Braven har det bra eller så...

Men snälla, skriv inte såna här inlägg bara för att hon skrev att hon saknade honom.

Det är ju självklart att Linn saknar Braven och hon måste ju få skriva om det!



Jag tycker att ni kan sluta skriva massa kommentarer om vem som rider Braven bäst mm. Om ni tycker något sånt så håll det för er själva.

Det är inte kul för varken Vicky eller Linn!



Eftersom Linn är äldre och har mer erfarenhet än Vicky så kanske hon rider bättre just nu. Men kom igen! Vicky är bara 15 och har bara haft Braven i ett år + att han har varit skadad under en tid va?

Det tar tid att lära känna en häst och kunna rida den bra och jag tror att Vicky och Braven kommer kunna bli minst lika bra som Linn och Braven var.



Tycker att ni alla ska tänka på vad ni skriver! Det är INTE kul att bara få en massa kommentarer med påhopp hela tiden. Man blir inte glad av sånt. Tror inte att ni skulle ta hand om Braven lika bra som de har gjort/gör. Vicky tar hand om Braven jättebra! Så snälla! Sluta med detta och försök se det positiva istället! Det kan göra jättemycket med en snäll kommentar, man blir så himla mycket gladare då!

Så himla störande att bara se kommentaren med påhopp hela tiden.



Detta inlägg var inte menat som ett påhopp mot någon av er, vill bara att detta ska få ett slut! Jag själv t ex tar åt mig själv jättelätt av vad andra säger. Skulle aldrig klara av att ha en så stor blogg med alla dessa kommentarer. Ni är starka som klarar av det!



Victoria och Linn, ni är jätteduktiga båda två! Jag tror på er!



2012-01-15 @ 11:16:15
Postat av: Vevve

Jag tycker att Linn ska få skriva precis vad hon vill! Hon skrev bara att hon saknade henne och Braven tillsammans, mer stod det inte.

Det man ska klanka ner på är läsarna som läser "fel" och tolkar på ett helt annat sätt. Såklart ska Linn få sakna sin gamla ponny, inget fel med det och skriva om det... Men läsarna ska inte vrida det så att det ser ut som om hon ångrade att hon sålde honom och skriva massa skit.

Vicki och Braven passar jättefint tillsammans, han kunde inte fått det bättre! Och det är riktigt kul att följa och se hur de utvecklas tillsammans. =) Läser bloggen varje dag...



Men kan tyvärr inte hålla med om allt i detta inlägg...

2012-01-15 @ 11:17:23
Postat av: Mimmi

Endel kommentarer som jag läst på DM får mig nästan att börja gråta.. Hur tänker folk och jag undrar hur Victoria mår egentligen?



Jag tycker i alla fall att hon tar lika bra hand om Braven som Linn gjorde. Det såg ju skitbra ut på den senaste videon som hon la upp på henne och Braven.



Sen ska jag bara ärlig så tror inte jag att Linn är ute efter att trycka ner henne. Linn trodde säkert inte att det skulle komma sånna kommentarer och jag trode inte häller det först när jag läste det.



Bloggvärlden är såhär, tyvärr, och det kommer alltid att finnas taskiga kommentarer. Men jag hoppas hoppas att Victoria kämpar i alla fall för jag vet att dom kommer komma långt tillsammans! :)



2012-01-15 @ 11:29:24
URL: http://mimmiruno.blogg.se/
Postat av: Amanda

Det va schysst att ställa upp för en kompis att skriva detta inlägg!

Sen vet jag inte mycket om Braven nu ,känner bara igen honom sen när Linn och jag var på samma tävlingar.

Du har en jättefin ponny kämpa på och sattsa hårt!

Inte alla som får chans att äga en så fin ponny och man ska verkligen ta tillvara på den tiden:)



Ingen vet mer än vad du gör va stolt över din ponny som alla andra vill ha!:)

2012-01-15 @ 11:30:28
URL: http://amandalodesjo.blogg.se/
Postat av: Nina

Jag tycker nog inte att det Linn skrev var fel. Hon skrev att hon saknade honom, thats it. Nu vet jag inte alls om det är så men jag tror inte riktigt hon kände sig färdig med Braven på samma sätt som men Phillen. Braven var hon "tvungen" att sälja pga ålder medan Phillen var eget beslut. Tror att det har mkt med det hela att göra.

Så att hon saknar honom är inget konstigt. Och hon måste ju få skriva vad hon känner, så länge det inte är kritik riktad mot Victoria.

Kan tänka mig att hon ångrar beslutet att sälja honom ibland men inte att hon sålde honom till Victoria. Har läst flera inlägg där hon har skrivit hur nöjd hon är med båda nuvarande ryttare till sina gamla ponnyer.

Det som är fel är däremot av alla läsare som har startat "team Vic och team Linn". Ingen människa är den andra lik. Alla kan inte rida på samma sätt inget konstigt med det. Jag tror säkert att Victoria kan plocka fram egenskaper hos Braven som inte Linn kunde och vise versa. Linn red honom bra och Victoria rider honom bra. Vad är det att tjöta om? Sen tar det faktiskt upp till 1 år innan man har ridit in sig helt på en ny häst. Så tummen upp till Victoria för att du klarar av pressen och fortsätt jobba på så kommer ni två komma långt!

2012-01-15 @ 12:05:15
Postat av: Bea

jag fattar inte hur man kan vinkla ett "jag saknar Braven inlägg" till det här?



Hur får man det till att Linn kritiserar nuvarande ägare?

2012-01-15 @ 12:06:15
Postat av: Pau

Fakta:

1. Både Linn och Vicky är duktiga ryttare.

2. Linn är 4(?) år äldre än Vicky och har mer erfarenhet, varför är det då så konstigt att Linn ses som en "bättre" ryttare? (dom är ju bra på olika saker, men ni fattar?)

3. Linn lärde dessutom känna braven från grunden och har haft honom längre än Vicky, då är det väl inte så konstigt att hon hann hitta fler knappar på honom än vad Vicky hunnit göra änsålänge?

4. Braven var skadad under en lång period också, vilket resulterat i att Vicky fått kortare tid att lära känna honom uppe på hästryggen.

5. Linn har all rätt i världen att skriva att hon saknar Braven, det är ju helt naturligt, jag saknar också min gamla ponny något otroligt. DOCK kan jag tycka, precis som du, att Linn borde tänka mer på viktoria när hon skriver sådant - o kanske flika in ett litet "men jag är så glad att han hamnat hos en så bra tjej" eller liknande.

6. Linn valde just Vicky av en anledning, hon vet att hon o Braven kan utvecklas tillsammans, och uppenbarligen så tror Linn på Vicky eftersom att hon sålde sin bästa vän till henne. Lixom, tänk på logiken. Jag skulle vara hedrad om jag fått ett sånt godkännande av någon som älskar sin häst så mycket.

7. Om Linn skulle sitta upp på Roxi så skulle inte hon kunna rida henne bättre än vicky, det är jag tvärsäker på. Det gäller att få tid att hitta alla knappar.

8. Vicky & braven älskar varandra (det ser man!), varken mer eller mindre än vad Linn & braven älskade varandra. Men nu är det inte Linn som äger honom, och folk måste faktiskt inse att det är Vicky & Braven som gäller nu.



Jag tror på er :) Utvecklas i den takt ni vill, det är ert liv, inte alla andras.

2012-01-15 @ 13:48:31
Postat av: Martina

Men herregud, Linn har väl all rätt att göra precis som HON vill på hennes egna blogg. Det är ju inte hennes fel att läsarna klankar ner på Viktora. Linn har inte skrivit något illa alls, enbart att hon saknar sin ponny. Väx upp nu!!

2012-01-15 @ 14:04:58
Postat av: Thess

Håller faktiskt inte med dig Elina, för du riktar inte inlägget mot rätt person. Det är bloggläsarna som skriver allt detta och inte linn. Linn skrev bara att hon saknar honom, och linn har skrivit tidigare att hon är glad över var hennes hästar har hamnat.

2012-01-15 @ 14:09:37
Postat av: Anonym

Vicky och Braven passar superbra ihop, och jag tvivlar inte en sekund på att han inte har det bra. De är jättefina ihop!



Dock är det absolut inte Linns fel att det finns människor som vinklar det till saker de själva vill läsa. Jag tycker att det är självklart att hon måste få skriva att hon saknar Braven, hon älskar ju honom minste lika mycket som Viktoria . Men hon kände att det var bättre för Braven att hamna hos Viktoria, och kärleken är ju hård, det vet man ju. Så det är inte enkelt för Linn heller tror jag!



Sen borde alla LÄSARE fatta att Viktoria redan känner tillräcklig press på sig, och så som vissa skriver behandlar man ingen! Skäms på er!

2012-01-15 @ 15:38:17
Postat av: Sara

En stor eloge till er tjejer för den otroliga mognad som ni visat upp i denna fråga! Linn menade säkert inget illa mot Viktoria när hon skrev sitt inlägg, men det hade varit väldigt lätt gjort för henne att som förebild och "vuxen" gå in och försvara henne i den totalt urspårade debatten som följde. De som skriver de negativa kommentarerna riktade mot Viktoria visar bara på sin egen okunskap inom ridning, och förstår inte hur mycket de skämmer ut sig själva... Heja Elina och Viktoria för er ödmjuka inställning som hela tiden har genomsyrat bloggen, och försök att lägga det här bakom er så fort som möjligt! Ser fram mot att få följa er båda i framtiden! :)

2012-01-15 @ 16:23:37
Postat av: S

Tycker det är fel av så många att trycka ner dig victoria. Du är otroligt duktig och jag lovar att nä du,r victoria lika gammal som Linn kommer du vara lika bra, om inte till och med bättre!



MEN i det här inlägget är det nästan så att du gör ett påhopp mot Linn, javisst hon har sveriges största häst blogg och måste tänka hur hon skriver, men att skriva "jag saknar Braven så mycket" är INTE fel av henne! Linn döremot har aldrig sagt något om Victoria, förutom att hon är glad att Braven hamnat i ett sånt fint hem.



Så tänk på det här, det är inte Linns fel utan läsarnas, det är till dem man ska rikta kritiken. Linn har de säkert inte så lätt hon heller.



Men annars vill jag bara säga att Victoria och Braven är fina tillsammans, fortsätt kämpa, ni kommer gå långt!

2012-01-15 @ 16:36:48
Postat av: Maya

Bra inlägg Elina!

2012-01-15 @ 17:18:43
URL: http://mayawaldenstrom.wordpress.com
Postat av: Lovisa

Jag säger såhär: Att människor trycker ner Victoria är heeeelt fel, hon rider Brave Heart super, de kommer gå låååångt tillsammans!! Men, Linn kan aldrig ha haft i avsikt med att trycka ner Victoria (som du skrev). Nu gör du i princip samma sak själv som du uppfattade att Linn gjorde, nu får du folk att tro att det är Linn som är boven. Jag tycker du skrev ett väldigt bra inlägg men även du behöver omformulera dig för folk kommer tycka att Linn är knäpp medans hon bara ville visa sin kärlek och saknad till detta underbara djur/vän.

2012-01-15 @ 17:50:15
Postat av: Jossan

Åh, det är ju helt sjukt att en sådan sak ska få folk att hoppa på henne! Victoria är en sjukt duktig tjej och som du säger, så hade linn nog inte sålt honom till henne om hon inte trodde att han skulle få det bra. Herregud vilka patetiska människor det finns, alla tror att de är så kaxiga bakom sina dataskärmar.. Kämpa på Victoria!

2012-01-15 @ 18:29:13
URL: http://frysmarkt.blogg.se/
Postat av: alva

Det behöver inte alltid vara NÅGONS fel, man behöver inte alltid välja "sida". Linn har rätt att skriva att hon saknar Braven, hon har rätt att skriva vad hon vill, men hon vet att hon har Sveriges största hästblogg och har sålt en ponny till Victoria. Det tycker jag man tar ansvar för, hon kan omöjligen ha missat att folk skrivit som de gjort till Victoria angående Braven. Kommentarerna hon fick på inlägget som var rent ut sagt kränkande, innehöll att hon skulle köpa tillbaka honom osv osv, de kunde hon ha raderat eller sagt ifrån i ett inlägg att detta är INTE OKEJ. För det är det inte, inte någonstans.

Jag tycker egentligen inte att det här heller är okej, att skriva många påhopp mot Linn tillbaks gör andra till precis lika dåliga människor, har man en åsikt om någon kan man hålla den för sig själv istället för att hoppa bakom någon person och hålla med att motparten är dum i huvudet.

Både Linn och Victoria är duktiga ryttare, men jag tycker att de två borde ta ett snack irl med varandra angående den här karusellen! Jag har ingen aning hur det är mellan de två men det är det enda som kan funka, det kommer att fortsätta i all evighet det här annars...

2012-01-15 @ 19:54:19
URL: http://alvadrommar.wordpress.com/
Postat av: Matilda Holmström - Utlottning på bloggen

Jag tycker att man ska be Linn ta bort alla negativa kommentarer som kommer in om Victoria, för då skulle hon iaf slippa se dem. Man mår liksom inte bättre av att få sån skit slängd i ansiktet. Kram

2012-01-15 @ 19:55:21
URL: http://tlop.se
Postat av: Elinor

Linn hade ju knappast valt att just Victoria skulle få köpa Braven om hon inte hade velat och sätt att dem passade ihop. Linn har desutom sagt att hon är jätte nöjd över köparna av båda hennes hästar som hon sålt!

2012-01-15 @ 20:07:27
URL: http://skimmelochskack.blogg.se/
Postat av: Anonym

asså serriöst? den som inte tycker att det var fel av linn att skriva "jag fortsätter att gråta mig till sömns var och varannan kväll" förtjäna en stor fet käft smäll!!!

2012-01-15 @ 20:08:42
Postat av: Anonym

Håller med vissa andra, Linn får skriva vad hon vill. Det är väl helt naturligt att sakna sin häst, inget fel med det. Hon skrev ju faktiskt inget negativt om Victoria heller.

Kanske är fler som borde tänka innan man skriver på offentliga bloggar..?

2012-01-15 @ 20:14:04
Postat av: Matilda

Bra text Elina! Hoppas verkligen alla dom som skriver dumma saker tar åt sig. Vad får dom ut av att sitta och skriva massa taskiga kommentarer? Det visar ju bara hur avundsjuka dom är! Braven är ju otroligt fin, vem hade inte velat ha honom? Vicky gör det grymt bra! Kämpa på! :)

2012-01-15 @ 20:19:55
Postat av: Felicia :)

grymt av dig att göra ett inlägg om det här ,Elina! Ser verkligen upp till dig!



och victoria.. no words för hur duktig du är. DU RIDER FAN SOM EN GUD, så skit alla avundsjuka jävla bitches. You rules!!



// Felicia

2012-01-15 @ 21:06:49
URL: http://claraochfelicia.blogg.se/
Postat av: Paulina

Bra skrivet, synd att Viictoria ska få ta skit för att ha köpt en viss ponny, ni är fina tillsammans tycker jag :)

2012-01-16 @ 08:35:21
URL: http://fotopaulina.blogg.se/
Postat av: Elise

Ni är verkligen skit fina tilsammans och när ni (vicky och braven) har hittat alla knappar kommer ni vara oslagbara ! det kan jag lova!! Det tar väldigt lång tid att rida in sig på en ny häst, nu efter jag har haft min ponny i två år kan jag rida henne BRA, men långt ifrån så bra som den tidigare ägaren red henne!



Jag ser upp till er båda och ni är två grymma ryttare! Ni kommer komma långt! :D

2012-01-16 @ 17:10:14
URL: http://eliisevogniild.blogg.se/
Postat av: Karro :)

Jag förstår hur du menar och jag tycker att det är otroligt bra gjort av dig också att stå upp för din kompis, dock tycker jag att du formulerar det du vill ha sagt ganska dåligt eftersom att du hänger ut Linn nu.



Jag har suttit i Vickis sits. Jag fick ta över en tjejs hyrponny som har en ganska stor bilddagbok. Jag fick en massa kommentarer av andra att jag var dålig, att han mådde bättre hos henne osv. När jag fick honom hade han dock inte blivit riden av andra än småbarn på ridskolan i ett och ett halvt år, så han var ju inte speciellt fin i kroppen när jag började rida honom, men ändå öste det in kommentarer av anonyma så det slutade med att jag fick låsa min

bilddagbok.



Och jag tror att Vicki vet att hon är en otroligt duktig tjej, och att Braven har det hur bra somhelst hos henne och man ser att han trivs med henne, det gör man absolut, och jag vet att det är svårt att inte ta åt sig, men jag tror att Vicki har en massa bra vänner och familj som står upp för henne och gör att hon vet hur bra hon faktiskt är. Det är otroligt många som ser upp till henne!



Men samtidigt tycker jag absolut inte att Linn har gjort nåt fel. Hon skrev att hon saknade Braven och hur hon kände sig, det måste man få göra ibland, även om man har en så stor blogg och så många läsare som hon har, så måste man få skriva av sig. Hon har ju nämnt i otroligt många inlägg att både Braven och Phillen har det amazing hos sina nya ägare, så hon har ju inte glömt att säga det, hon bara nämnde det inte nu!



Lite rörigt, men ni förstår nog! :)

2012-01-17 @ 16:44:40
Postat av: Sanna

tycker Victoria och Braven är grymt fina tillsammans! Och Victoria, du har gjort ett jätte fint jobb med honom! Ni passar jättefint ihop, och kom ihåg. GE INTE UPP! Ni klarar detta tillsammans! :)

2012-01-19 @ 19:15:03
URL: http://sannapetersson.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0