LL

Idag var det Lena Lilja träning med Braven. Det gick galet bra, bästa ridpasset på honom! Jag försökte tänka på kommentarerna jag fick runt filmen jag la ut förut och jag gjorde lite övningar för att få bak min axlar. Jag lutade mig även mer bakåt och sträckte upp mig mer. Sen tänkte jag på att ha ett bra tempo i traven och galoppen, så att traven fick lite mer energi/samling och så att galoppen inte blev så fyrtaktig. Det funkade riktigt bra, så tack för alla bra tips! :D

Jag red igenom programmet LA:P1, det blev lite missar här och där men Lena tyckte att det var super ändå. Jag ska träna på de enkla bytena mera, så att han det inte blir så snabbt avbrott och att han går på i en bra skritt direkt efteråt. Sen ska jag träna mer på öppnorna och slutorna, för att jag ska lära mig ha lite mer energi i dem.

Sen testade vi att höja formen på honom lite (jag har inte riktigt vågat att rida honom i hög form) och att rida väldigt samlat. Jag fick ju en helt annan häst till slut. En härlig känsla! :D



Roxi fick vila idag! :)

/Vicky

Kommentarer
Postat av: ellenmolin - satsande travtjej

var gärna med i veckans blogg som dras på söndag!

http://resultoflove.blogg.se/2012/january/veckansblogg.html#comment

/Ellen - http://resultoflove.blogg.se

2012-01-11 @ 07:45:38
URL: http://resultoflove.blogg.se/
Postat av: Anonym

Du är duktig & ödmjuk som tar till dig all konstruktiv kritik då fick senast Victoria, synd bara att du inte publicerade den kommentar jag skickade in m. tips & råd, kanske läste du igenom den ändå?

2012-01-11 @ 14:45:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0