EN RIKTIG HOPP DAG

En riktig hoppdag är det idag. Åkte till stallet runt 9 idag för att jag skulle få hoppa Emil igen. Det gick jätte bra och jag hittar mer och mer knappar ju fler gånger jag sitter på honom :) Längst ena långsidan var det en kombenation på räcke räcke och ett räcke snett igenom. Han var lite slarvig i början men sen så tryckte jag till honom med skänkeln en gång vid uppsprånget så hoppade han det bra sen. Hoppade även  faktiskt 110cm på honom idag vilket gick jätte bra. Han är så stor så det blir ett helt annat avstånd till hindren + att sprången blir mycket större, men jag hittade det ganska fort och det satt kvar sen förra gången! :) Mamma filmade med Cissas telefon så hon skulle skicka över filmen!

Frans red jag direkt efter och blev väldigt sugen på att skutta honom också, så låg och rullade på samma hinder fast på höjd´runt 60 cm, han kändes jätte fin!

Senare blir det somsagt träning för Assarsson igen med Solle! :D 

Gillar bilden som togs sist jag hoppade Emil :P

/Elina

Kommentarer
Postat av: Esther

fin bild! vad är Emil för ras?? :D

2012-01-04 @ 10:40:17
URL: http://estherjarvling.blogg.se/
Postat av: Cissi

Emil är ett svenskt halvblod.

2012-01-04 @ 14:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0