ARNOLD TRÄNING 2

Kom på att jag glömt att berätta om träning 2 för Arnold.
Det kändes mycket bättre denna gången redan från början då jag visste mer hur han ville ha det. I början var han ganska lugn men sen så vart han lika pigg som vanligt. Vi började med att värma upp på 2 st hinder som stog längst långsidan. där imellan skulle det vara 7 galoppspång vilket vi nästan fick in varje gång.
Den här dagen hoppade vi en liten bana och tränade på vägarna och att sätta in rätt galopp språng mellan hindrena vilket skulle vara 7 st. Jag fick ligga och rulla på den lilla banan runt 5-10 minuter och ju längre tiden gick desto bättre gick det. Sista gången vi red banan så red vi den spegelvänd. Solle kändes jätte bra och fick in alla galopp språng rätt mellan varje hinder. Den banan red jag bara en gång och det kändes jätte bra.
Det jag lärt mig är att jag måste hålla mycket bättre galopp på Solle, dvs längre. När han ligger på så mycket som han gör så vill jag korta upp honom vilket medför att han böjar studsa för mycket. Han behöver den längre galoppen för att kunna hoppa högre. Den galoppen ska vi defenetivt sträva efter vid varje ridpass!
Jag tycker att Arnold är en väldigt bra tränare! Jag gillar de som säger vad det tycker och inte mesar. Sen tycker jag också om att han inte har något behov av att höja hindren utan istället träna på låga höjder. Jag tror att han kan funka väldigt bra för mig och Solle då han har ett bra tänk med galoppen och så. Jag ska täna för honom fler gånger så får vi se hur det kommer att funka frammåt!
/Elina

Kommentarer
Postat av: Johanna

HAHAHA! det är EXAKT samma bana som han hade när jag tränade för honom i Oskarshamn för över två månader sen! HAHA xD

2012-01-06 @ 19:29:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0