Lör-ons

Eftersom jag inte har skrivit nästan någonting på ett par dagar tänkte jag berätta vad jag gjort under de senaste dagarna med hästarna.

Lördag
Jag åkte iväg till farmen med båda hästarna och hoppa lite. Tränade bland annat för Unni med Braven, han var lite crazy.. det är ju inte så konstigt, han har ju inte hoppat på ett tag. Roxi var lite lugnare men hon tyckte det var super roligt att hoppa lite! :D



Söndag
På eftermiddagen åkte jag iväg till farmen och tränade för Ulrica. Roxi var grymt fin! Braven hade dock lite träningsverk, så han tog det lite lugnt. :)

Måndag
Jag och Becka red ut på andra sidan vägen. När vi hade kommit en bit på en väg, så började Braven stegra och sparka med framhovarna. Jag trodde det bara var dumheter och försökte få fram honom på alla sätt, men det var seriöst omöjligt. Efter ett tag såg jag en SJUKT stor älg 10meter bort, då förstod jag varför han vägrade gå framåt. Jag och Becka vände snabbt och vi var jätte rädda att den skulle följa efter eller något. Men det gjorde den inte, som tur var.

Vi hittade en väg vi kunde trava och galoppera lite, vilket båda hästarna uppskattade! :)

Tisdag
Jag var på väldigt dåligt humör och därför fick de vila den dagen. Det var inte riktigt min dag precis och jag hade mkt plugg..

Onsdag
Idag så red jag och Becka i ridhuset. Braven var väldigt spänd och jobbig ibörjan men han blev ganska fin i slutet, så jag är rätt nöjd ändå. Jag får skylla mig själv som inte rider honom dagen innan jag ska till ridhuset (han måste gå dagen innan, annars blir han spänd och stel).

För Becka såg det sjukt bra ut! Jag tror hon var rätt nöjd också! :)


Inte de bästa bilderna precis, de flesta är tagna i fel ögonblick. Men pappa försökte iaf, så tack pappa!♥

/Vicky

Kommentarer
Postat av: cornelia

snygg-braven! Tycker det ser så bra ut för er nu :)

2012-02-01 @ 23:07:22
Postat av: Li

Jättefina bilder, och vilken nacke han har!

2012-02-02 @ 11:31:28
URL: http://linester.blogg.se/
Postat av: malin

braven är så stört fin!!!!!!!!!!!

2012-02-02 @ 12:56:23
URL: http://malinsjolander.com
Postat av: Clara ♥

Börjar inte du bli lite lång för Braven nu?

De ser iafall så ut..



Ni är jättefina tsm och menar inget illa alls, men kanske dax att hoppa upp till storhäst? :)

2012-02-02 @ 16:42:13
URL: http://claraask.blogg.se/
Postat av: karolina ståhlbeg-hästblogg

hej! följa varann genom bloglovin? fin blogg förresten! hihi :D



kram!

2012-02-02 @ 17:09:38
URL: http://karolinastahlbergs.blogg.se/
Postat av: Noora

åh, dör lite varje gång jag ser bilder på er! Ni e SÅ fina tsm! :))

2012-02-02 @ 20:57:56
Postat av: Amanda

Guud så duktig du är med Braven! Han är så himla fiin :D

2012-02-03 @ 12:16:40
URL: http://mandies.blogg.se/
Postat av: Elitmockarna

Men sluuuuuta jiddra om längden vetja!!

Måste ju kännas skitkul att få höra det titt som tätt.

Hatar såna bajskommentarer som innerst inne bara måste vara för att trycka ner? Vad får man ut av det?

Vicky: Du får glädja dig åt att du troligtvis hjälpt några att va lite mindre bittra eftersom de fick kommentera på din bekostnad!!

2012-02-03 @ 22:27:58
URL: http://elitmockarna.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0