RIDSPORTEN I MEDIA

Jag tycker att det är så himla roligt. Nu efter att en ryttare vunnit Jerring priset så har ridsport börjat komma ut i media. För några månader sedan så skulle det ALDRIG visas ridsport på någon annan kanal än någon sport kanal. Och hur ofta stog det om ridsport i tidningen, eller hur ofta tog dom upp något inom ridsporten på nyheterna?

Nu sänder SVT1 från Götebrog horse show, det går reklam på tv, nyheterna tar de upp om någon svensk ryttare gjort något bra, det är intervjuer på tv med ryttare. Det är så roligt att det börjar komma ut, ridsporten behöver verkligen det! :D

När jag såg reklam på tv om Göteborg horse show så sa jag till pappa "Det här skulle aldrig visats för någon månad sedan" Och det är ju sant.

Så himla roligt, nu börjar ridsporten ta plats, YÄÄÄÄÄÄ! :D



/Elina


Kommentarer
Postat av: Josephine

håller med! tycker att det är så roligt att ridsporten börjar äntligen synas!

2012-02-26 @ 09:10:02
URL: http://dressyrkompis.blogg.se/
Postat av: Anonym

Fast Stockholm horseshow går ju också på ettan och har gjort det många år, dessutom så visar dom det i repris så många gånger att till och med hästmänniskor tröttnar. Och världscupen i hoppning går på ettan? Jag har inga sportkanaler men kan ändå kolla på ridsport :)

2012-02-26 @ 09:24:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0