RESULTAT SÖDERTÄLJE SÖNDAG

Kan börja med att säga att det var en väldigt lyckad dag med båda hästarna och jag är väldigt nöjd!

LB

Frans
Han var jätte fin och drog tag i hindrena. På 2an så klonkade han i hindret ganska mycket men det låg kvar som tur var. MEn det var bra att han var i i början på banan för han lyfte benen mycket bättre sen. Vi nollade grunden men jag kände att han blev tröttare och tröttare ju längre banan gick. I omhoppningen så var han ganska seg så fick rida på honom en del, han valde att ta ett extra språng på de flesta hindren så han kom lite i botten istället för att hoppa av stort. Men han var duktig och nollade och vi kom 2a på den tiden! :)


Solle
Han var väldigt fin och var inte alls lika spänd på framridningen idag som han var igår. Jag siktar bara på att få bra rundor med honom nu så rider inga svängar på honom utan tar god tid  på mig och vill bara ha nolla. Han var fin, lite stark men jag hade kontroll på honom vilket kändes jätte skönt. Jag nollade grunden och omhoppningen, men red väldigt långsamt så trodde inte att jag skulle bli placerad eftersom att jag gick in på en 4e plats och var bland de första startande. Så vi tog in honom i transporten och chillade lite. Sen visade det sig att vi ändå kom 6a så fick gå in på prisutdelningen. Usch, tycker det är så pinsamt XD


LA

Solle
Det var faktiskt första gången på länge som jag kände mig lite nervös. Eftersom att det har vart så krånligt mellan oss så har jag tyckt att hindren kännts jätte höga. Men när jag började rida fram och red mot hindret samspelt med min ponny igen så var det inga problem. Min nervositet slutade faktiskt när jag började hoppa fram vilket var väldigt skönt. Väl inne på banan så var han jätte fin, han lyssnade bra på mig vilket är en riktig tumme upp. Idag var det jag som bestämde när vi skulle bromsa, öka och svänga. Det var en A:0a (Det går på tid på en gång) och jag red för en bra runda även denna klassen. När jag skulle vända upp mot hinder nummer 4 så sög han tag i 6a hindret så fick styra undan honom där vilket gjorde att han kom lite ur rytmen mot 4an, som dessutom var en ganska stor oxer.  Men jag samckade till honom och la till spöt så han hoppade det lätt som en plätt. Efter det så rullade allt på och vi nollade och kom 5a.



Jag är så himla nöjd med mina grabbar. Speciellt med Solero eftersom att vi haft så mycket motgång den senaste tiden och det känns nu som att allt har släppt! :D


/Elina

Kommentarer
Postat av: ida

det gick inte att kommentera ditt förra inlägg, men grattis du rider verkligen jätte bra och det här var du värd!! :D

2012-02-12 @ 20:05:47
Postat av: Anonym

kul, grattis :D

2012-02-12 @ 20:17:48
Postat av: Amanda

fattar inte, vad är det du tyckte vad pinsamt med lbn?

2012-02-12 @ 20:40:17
Postat av: Anonym

det såg jätte bra ut! Haha på framhoppningen med Frans så gick du in i ett hörn och jag stog bakom dig och bara kolla på:) Det var jätte roligt att titta på dig!:)

2012-02-12 @ 20:59:27
Postat av: Anonym

2012-02-17 @ 23:11:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0