POLARPAD

Det var några år sedan som vi senast satt på snösulor på våra hästar. Det är faktiskt vår hovslagare som rekomenderat att vi inte skulle sätta på några. Risken för hovböld ökar på hästen då man inte kommer åt att att rengöra under sulorna, det blir fuktigt mm. När snön väl kommer så brukar det vara så kallt så att hästarna ändå inte får styltor. Dock när det är lite varmare så blir det svårt att rida.

Vi har pratat om att skaffa dessa snösulor till hästarna då det är mycket smidigare. När det är varmt ute och hästarna får styltor så skruvar man bara på dessa under broddarna så ska det sitta där och fungera kanon vad jag har läst. Visst blir det lite mer slit men det är helt klart värt det. Man får klippa till dem själv.

Iår köpte vi inte några polarpad eftersom att snön kom så sent och det har varit så kallt så det har i stort sett gått att rida varje dag. Men till nästa säsong så ska nog dessa införskaffas, det gäller att vara förberädd. Super fyndigt tycker jag.



HÄR kan ni hitta dessa för 229:-. Och HÄR kan ni läsa mer om polarpad


/Elina

Kommentarer
Postat av: Anonym

Eller så tar man bara tunnatunna skärbrädor i plast (finns på Ikea för typ 20 spenn styck) skär ut dom efter skon och broddhål, skitsmart och urgrymt:) har funkat för mig ja, jag vet inte hur länge!!!

2012-02-09 @ 20:53:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0