HÄSTARNA ÄR KOLLADE

Nu är jag hemma från stallet igen. Red ut en sväng på Emil, dock vart det bara skritt då det även idag var väldigt halt. Snön hade iaf smält i hagen så man såg gräset, men det var is fläckar så jag skippade att rida där. Bättre att vara på den säkra sidan istället för den osäkra. Så istället skrittade vi runt på vägarna och jag jobbade honom rakt fram i skritt. Det är bra det också! Provade även att rida hoonm på ett rakt bett idag och det funkade jätte bra, trots att vi bara skrittade. När isen försvunnit så att man kan rida igen(Som jag tror att den kommer göra om någon dag och det fortsätter att vara plus grader) Så ska jag prova att rida honom på det. Bra med variation! :)

Efter det kom Kicki för att kolla igneom hästarna. Solero var fin, det ändå var hans högra ben som var lite svagare än det vänstra. Hon sa att när han då anstränger sig med det benet så får han fortare mjölksyra än med vänster ben. Så han ska få massage efter varje ridpass för att hjälpa honom på vägen med det.

Frans var jätte fin. Endast några små justeringar i bogen. Kanon fin med andra ord, slapp nålar och allt.

Mint hade en hel del. Bla i höger bak ben samt så satt han fast rejält i halsen.

Kicki kommer tillbaka om 6 veckor igen. Hon är verkligen SUPER bra! :D


Mint och Emil står för bilden idag!

/Elina


Kommentarer
Postat av: Gaia

so ncie your pony!!



Gaia, Italian show jumping rider

http://www.iconadeironchi.com

http;//www.facebook.com/IconaDeiRonchi

2012-02-23 @ 15:56:11
URL: http://www.iconadeironchi.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0