svar från frågestunden del 1

1. Vad är den största skillnaden mellan att rida Roxi och att rida Braven? 
2. Har du tävlat fler grenar än dressyr eller har du alltid varit dressyrryttare? 
3. Vad är det bästa hästminnet du har? Vad som helst, med vilken häst som helst. 
4. Snyggaste färgen du vet på hästar? 
5. Har du ngn förebild inom ridsporten? Vem och varför just han/hon isf?
 
Svar: 1. Roxi och Braven är två olika hästar, de är varandras motsattser i princip. Braven är mjuk i handen, extremt känslig, lätt i fram och har alltid en god framåtbjudning. Roxi är sjukt stark, ibland nästan "skänkeldöd" (fast hon är oftast bara lite lat och tar skänkeln bra och sen finns det ju stunder då hon är galnare än Braven), lite framtung och har inte alltid en så bra framåtbjudning. Fast Roxis ridkänsla slår Bravens när hon går som bäst.
2. Jag har tävlat både hoppning och fälttävlan också. Jag började som hoppryttare men blev efter att tag biten av dressyren, dels för att Roxi var mer lämpad åt dressyr än hoppning och för att jag var lite höjdrädd och visste att jag inte skulle kunna nå högre höjder i hoppningen.
3. Det omöjligt för mig att välja ut ett minne, för jag har delat så många fina med mina hästar. Men några som betyder extra mycket för mig är Svenska Mästerskapen 2012, min och Bravens första vinst i Nationellt (2012), Prisutdelningen på Fjord-SM 2011, Fjord-NM 2011, min och Roxis bästa tävling tsm (Stockholms Fältrittklubb, hösten 2010).
4. Svart, fast är lite svag för skäckar också.
5. Jag har många förebilder inom ridsporten som inspirerar mig. Några exempel är Jan Brink, Birgitta Kejllin, Ulrika Jonsson, Mads Hendeliowitz. De är otroligt skickliga ryttare men har också en väldigt god hästhållning. Det finns många bra förebilder runt om mig, det spelar ingen roll om de tävlar Grand Prix eller inget alls. 
 
 
 
Kommer du sälja Braven när du blir för gammal/för lång?
 
Svar: Jag är 166cm lång. Jag har vuxit klart och borde egentligen inte vara för stor för Braven, men mina ben är så jävla långa så att jag ibland kan tycka att jag ser lite lång ut. Men kommer inte sälja honom pga min längd. Jag tror att jag inte kommer kunna sälja Braven när jag fyllt 18år så antagligen har jag kvar honom ett litet tag till. Roxi har vi haft planer på att sälja ett flertal gånger men jag har aldrig lyckats klara av att göra det. Mina hästar betyder så sjukt mycket för mig, jag kan ju inte sälja mina bästa vänner.
 
Hur gammal är du? 
 
Svar: Jag fyllde 16år i Augusti.

Har du planer på att köpa storhäst längre fram? 
 
Svar: Iband blir jag sugen på att köpa stor häst men en del av mig säger att jag kommer tröttna på hästar efter ponnytiden. Ponnytiden är så rolig och speciell, man ska verkligen ta tillvara på den. Vi får se vad som händer med tiden!
 

Vad är ditt mål inom ridningen? 
 
Svar: Mitt mål är att finna den perfeka harmonin mellan mig och hästen. Att inverka med så små mängder som möjligt.Jag ska bli så bra som jag kan och både jag och hästen ska ha roligt under resans gång.

Vad gör du om 10 år? 
 
Svar: Gud vet vad jag gör då.

Vad vill du plugga och/eller jobba med i framtiden?
 
Svar: Har ingen aning, har ju valt Natur linjen på gymnasiet för att få en bred utbildning. Jag hoppas på att kunna räkna ut vad jag vill göra med tiden.
 
/Vicky

Kommentarer
Postat av: Louise

Hej, ville bara säga att du inspirerar mig sjukt mycket. Tycker att du rider så himla bra och att jag brukar titta på filmer när du rider för att lära mig och prova med min ponny. En av mina drömmar är att kunna rida så som du gör och att komma ungefär dit du kommit. Tack för att du fortfarande bloggar, så att jag kan ta del och studera hur du rider och går tillväga med olika saker.

2012-12-28 @ 20:23:31
Postat av: emelie

Jag vet svaret på fråga 5! Det är ju jag Emelie Bäst Carlsson! :))

2012-12-30 @ 23:58:25
URL: http://allroundekiapgen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0