SM dag 2 & 3

På lördagen red jag kval 2 på SM. På framridningen var han först avslappnad när jag red honom låg och rund. Efter ett tag blev han som ett litet barn och ville bara springa ifrån mig. När jag samlade upp honom i formen tappade han bjudning och använde inte bakenen tillräckligt. Han tyckte det blev väldigt jobbigt och därför blev han grinig när jag la till skänkeln. Väl inne på banan ville jag ha bra energi i honom som möjligt, därför red jag honom i lägre form än vad jag hade tänkt från början. Han gick inte i perfekt form och hans bjudning var inte jätte bra. Jag var även slarvig i skolorna i traven. Resultatet blev 60,976%. 
 
 
På söndagen red jag Consulation (B-final). Målet för dagen var att ha roligt och njuta av att få rida SM, vilket jag absolut tyckte vi gjorde. Han hade fortfarande lite problem med framåtbjudningen men jag kunde rida honom i en högre form än dagen utan att han började tänka bakåt. På banan var bjudningen dåligt, en formen bra. Jag red lite slarvigt i traven, mest pga att jag försökte få honom av bli aktiv. I galoppen fick han mycket bättre bjudning och jag kunde rida ordentligt. Man såg sen i protokollet att  vi fick mycket bättre på galoppdelen än travdelen. Resultatet blev 62,276%.
 
 
Jag är så glad att jag och Braven fick vara med i SM, det var verkligen en upplevelse! Har haft det så otroligt roligt. Vi debuterade regionalt iår och vårat mål för året var att kvala till nationellt. Några månader senare tävlar vi på Elit nivå. Helt sjukt. Längtar redan till nästa år, då hoppas jag att vi klarar av att fightas i toppen. Fasen vad jag älskar min ponny, är så stolt över honom. 
 
/Vicky

Kommentarer
Postat av: Elvira

Vad är Braven för färg?:)

2012-08-15 @ 23:54:18
URL: http://elviranordin.webblogg.se
Postat av: Stina

Grymt att du redan har tagit er till SM. Ska bli så roligt att fortsätta följa er!:)

2012-08-16 @ 13:16:04
URL: http://sodressage.se
Postat av: Amanda

Förlåt men måste bara fråga en sak, är Braven till salu? Såg han till salu på hästnet ganska nyligen? :)

2012-08-16 @ 19:08:41
URL: http://kraftfranisland.blogg.se
Postat av: Mikxki

Så kul att du tog dig till SM så fort :) Skönt att du känner dig nöjd med hur det gick ändå ^^

2012-08-16 @ 22:22:44
URL: http://mikxki.blogg.se
Postat av: Tove - Ponnyryttaren ♥

Hej, säger det ännu en gång, men du kanske missade det, hihi. Jag har bilder på dig o Braven från dag två, svara om du är intresserad :)

2012-08-17 @ 16:08:40
URL: http://toveolssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0